Skoro jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Vodičov čakajú nové diaľnice a rýchlostné cesty. Minister Érsek ale hlási vážny problém
Zdielať na

Vodičov čakajú nové diaľnice a rýchlostné cesty. Minister Érsek ale hlási vážny problém

BRATISLAVA / Rok 2018 bol podľa ministra dopravy takzvaným súťažným rokom. V tomto roku by sa tak vodiči mali tešiť na desiatky kilometrov nových diaľníc a rýchlostných ciest. Arpád Érsek na pracovnom stretnutí s novinármi ale hovoril aj o vážnom probléme s výstavbou diaľničného tunela Višňové. Dokončiť ho bude možno musieť iná firma. A keď nebude tunel, nebude ani diaľnica do Košíc.

Minister dopravy Arpád Érsek na stretnutí s novinármi zhodnotil rok 2018, ktorý sám nazýva "rokom súťažným". Momentálne je 936,9 milióna eur  zazmluvnených s Európskou úniou. Vďaka tomu je rozostavaných viac ako 45 kilometrov diaľníc a rýchlostných ciest.

Na rok 2019 je už plán jasný - odovzdať do užívania vodičom viac než 30 kilometrov diaľníc a rýchlostných ciest. Cesty sa budú odovzdávať hlavne v Hričovskom podhradí a v úseku Budimír - Bidovce. 

Problémy s výstavbou tunela Višňové

September 2018. Na stavbe sa oslavovalo. Najdlhší a zároveň najd ôležitejší tunel na Slovensku prerazili. Vtedy len málokto predpokladal, že je to na dlho posledná pozitívna správa z tejto stavby. "Akonáhle sa tunel dorazil, samozrejme to tam celé nejako padlo," vyjadril sa minister. Keď bol naposledy na kontrole s premiérom, boli tam stovky robotníkov. Zvýšeným hlasom žiadal, aby ich tam bolo ešte viac. Nestalo sa. "Konštatujeme, že dneska, včera na tej stavbe robilo 31 ľudí," poznamenal sklamane. Na stavbe sa podľa informácií TV JOJ v utorok nachádzalo dokopy 39 ľudí. 

Teraz dokonca hrozí, že štát bude musieť vypovedať zmluvy a hľadať nového staviteľa, ktorý by tunel dokončil. Už teraz je totiž jasné, že sa nestihne dokončiť v termíne. A keď nebude tunel, nebude ani diaľnica do Košíc.  

Minister podozrieva zhotoviteľov, že svojim subdodávateľom, teda tým, ktorí na stavbe reálne robia, neplatia. "Nechcel by som aby ľudia, ktorí tam s dvoma nákladiakmi odrobili práce, alebo menšie firmy, by neboli vyplatené," vyjadril sa ďalej Érsek. 

"Zhotoviteľ je naďalej povinný pokračovať vo výstavbe úseku," informuje Národná diaľničná spoločnosť. Národná diaľničná spoločnosť sa už pripravuje na rôzne scenáre. Zároveň tvrdí, že poskytuje nadštandardnú súčinnosť. "Riadne uhrádzame všetky faktúry, ktoré sú splatné v zmysle zmluvy o dielo v lehote ich splatnosti," vyjadrili sa ďalej. "Hľadáme taký spôsob, aby sa tento diaľničný úsek dokončil do obdobia do roku 2023, kým sú európske fondy," dodal minister dopravy. Ministerstvo sa chce definitívne rozhodnúť do konca februára. Už teraz ráta s tým, že to bude stáť peniaze. Nie len na nový začiatok, ale aj na prípadné žaloby zo strany odídencov.

Jedným z ďalších  problémov, o ktorom sa diskutovalo, bola zrušená letecká linka Bratislava - Košice, čo bude výrazným problémom počas blížiacich sa Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. 

Čo sa týka Hlavnej vlakovej stanice v Bratislave, tu sa nebudú robiť žiadne zásadné rekonštrukcie do konania majstrovstiev. Do úvahy zatiaľ pripadajú iba zmeny ako výmena osvetlenia, maľovanie priestorov, nová reštaurácia. 

Vodičov v Bratislave čakajú najrozsiahlejšie obmedzenia. Od februára sa cez niektoré úseky nedostanete. Pozrite si reportáž: 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy