Slováka v Thajsku museli hospitalizovať. Reakcia poisťovne rodinu prekvapila
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PHUKET/BRATISLAVA / Trojtýždňová dovolenka s priateľmi a rodinou v Thajsku sa pre skupinu Slovákov v sekunde zmenila na horor. Šesťdesiatsedemročný strýko Silvie Gerecovej pred odchodom na Slovensko dostal priamo na letisku v Phukete záchvat. Tým sa však problémy neskončili, ale začali.
"Bolo to hrôzostrašné na pohľad, my sme nevedeli že čo sa deje, či to je infarkt alebo porážka," opisuje situáciu Silvia Gerecová. Keďže strýko ani jeho manželka nevedeli po anglicky, Silvia do lietadla nenastúpila a ako neter sprevádzala tetu a uja do nemocnice.
Tam rodine lekár oznámil, že pacientovi musia urobiť tomograf hlavy, za čo si vypýtal depozit 1 500 eur. No na nákladnú liečbu, hlavne tesne pred koncom dovolenky, nemali peniaze a dúfali, že túto situáciu za nich vyrieši poisťovňa, v ktorej mali zabezpečené cestovné poistenie.
Zúfalá situácia
"Keď som v tej nemocnici bola poisťovňa ešte nevolala a bohužiaľ išlo o minúty a lekár vysvetľoval, že buď budeme čakať na poisťovňu, že pošle garanciu alebo, že treba zložiť depozit," vysvetľuje situáciu Silvia. Depozit nakoniec zaplatila. Problém nastal, keď ho chcela od nemocnice vrátiť späť. Uviedli totiž, že peniaze nedostane, pokiaľ strýka neprepustia a poisťovňa nebude hradiť všetky náklady spojené s hospitalizáciou. "Ostali sme bez peňazí. Totálne," pokračuje Silvia.
"Hneď do 90 minút od nahlásenia poistnej udalosti sme nemocnici zaslali krycí list, ktorý garantoval úhradu všetkých nákladov, ktoré vzniknú pri liečbe nášho klienta," uviedla hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.
Reakcia poisťovne
K Silvii sa ale peniaze dostali až po niekoľkých dňoch. Dovtedy bola v cudzine úplne bez peňazí. Našťastie jej v neďalekom hoteli vyšli v ústrety a prvé dni ju nechali ubytovanú zadarmo. Keď to riešila so zamestnancom asistenčnej služby ten jej údajne odkázal toto: "Že to nie je ich problém, že ja som tu zostala ako tretia osoba. Že keď strýko s tetou nevedeli po anglicky, tak na čo cestovali."
"Pani Silvia, žiaľ, na základe poistných podmienok nemá nárok na preplatenie doprovodu blízkej osoby. Touto blízkou osobou je pani manželka. My sme však proklientsky ponúkli preplatenie nákladov na ubytovanie a stravu," vysvetľuje Kukurová.
Poisťovňa posiela zo Slovenska, za strýkom pani Silvie lekára. "Ten bude doprevádzať nášho klienta späť na ceste z Thajska na Slovensko a samozrejme s ním v lietadle bude aj jeho pani manželka, ktorej preplatíme tiež cestu na Slovensko a všetky náklady," dodala Kukurová. O pár dní neskôr za nimi pocestuje aj ich neter Silvia, ktorá si už ale letenku bude musieť zaplatiť sama. Jej preplatenie si chce aj naďalej vymáhať od poisťovne, hoci aj súdnou cestou.
Pozrite si archívnu reportáž o cestovaní a o tom, ako neprerobiť na dovolenke: