Skontrolujte si bankové výpisy. Mohol vás okradnúť platobný terminál
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ZVOLEN / Do redakcie TV JOJ sa ozvali diváci, ktorí na MDŽ platili kartou, no platba im bola strhnutá hneď dvakrát. Ukázalo sa, že problém nebol v platobných kartách. ale v platobných termináloch.
Nákupy na MDŽ vyšli niektorých pravdepodobne drahšie ako očakávali. "To bolo v piatok a v sobotu bol ten najväčší nápor. V pondelok nám zavolala jedna pani, že jej dvakrát stiahlo sumu. A potom sa začali objavovať ďalší ľudia," uviedol Juraj Hrúz, majiteľ kvetinárstva.
Skontrolujte si bankové výpisy. Mohol vás okradnúť platobný terminál
Keďže majiteľ kvetinárstva netušil, čo sa deje, kontaktoval svojho prevádzkovateľa terminálov. Ten mu oznámil, že terminály, ktoré spravuje spoločnosť Wordline mali technickú poruchu. "Zaznamenali sme, že u obmedzeného počtu transakcií realizovaných na termináloch Worldline kartami majiteľov kariet Mastercard a Visa boli v piatok 8. 3. 2019 došlo k duplicitnému spracovaniu transakcie účtovanej držiteľom kariet dvakrát. Spoločnosť Worldline podnikla okamžité kroky k vyriešeniu vzniknutej situácie," vyjadrila sa spoločnosť Wordline
Paradoxné na celej situácii je, že aj keď sa zákazníkom platba stiahla dvakrát, majiteľovi kvetinárstva sa na účet pripísala iba raz a tak netuší, komu sa platba navyše strhla a komu nie. Zákazníkov sa rozhodol informovať aspoň písomným oznamom na dverách. "Keď budú nejaké nezrovnalosti, aby nás kontaktovali, pretože sa to nemusí týkať iba našich obchodov. V podstate, každý, kto v tomto období platil kartou mal by si dať pozor na svoj výpis," povedal Juraj Hrúz.
K prípadu poskytlo stanovisko aj Združenia pre bankové karty: "Klienti, ktorým boli duplicitne zaúčtované transakcie by sa mali obrátiť na svoje banky, ktoré im platobnú kartu vydali." Prevádzkovateľ terminálov informoval TV JOJ, že všetky platby, ktoré boli stiahnuté navyše by mali byť vrátené v najbližších dňoch. "Reverzné transakcie k oprave týchto transakcií boli spracované 12.3.2019. Ospravedlňujeme sa za prípadné nepríjemnosti, ktoré toto mohlo spôsobiť," dodala spoločnosť Worldline.
Neznámy páchateľ si privlastnil cudzie peniaze. Majiteľ ich zabudol v bankomate: