Armáda hľadá vojakov. Sľubujú kúpele, príspevky i trinásty plat. Podľa exministra to ale nestačí
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: MO SR
BRATISLAVA / Ministerstvo obrany spúšťa marketingovú kampaň na podporu regrutácie nových profesionálnych vojakov. Pomocou náborových videí a letákov chcú naplniť chýbajúce kapacity v armáde. Krok ministra Petra Gajdoša víta aj jeho predchodca. Tvrdí ale, že naplniť stavy v armáde by pomohlo lepšie finančné ohodnotenie vojakov, ako aj pohľad verejnosti na rezort obrany ako taký.
Hrdinov nerobia reči, ale skutky. Videami a letákmi s týmto heslom sa snaží ministerstvo obrany naplniť žalostný personálny stav v slovenskej armáde, ktorej chýba aktuálne štyri tisíc vojakov. Ako benefity ministerstvo propaguje nástupný plat od 770 eur, príspevok 350 eur mesačne, 13. a 14. plat, rekreačnú a kúpeľnú starostlivosť či odchod do výsluhového dôchodku po 25 rokoch. "Verím, že je to spôsob, akým oslovíme hlavne mládež, aby sa o povolanie profesionálnych vojakov zaujímali," povedal minister obrany Peter Gajdoš.
Exminister obrany Ľubomír Galko túto iniciatívu víta. Hovorí ale, že náboru by pomohlo, ak by plat vojakov prevyšoval priemernú mzdu, špecialisti by boli platení nad rámec tabuliek a vedenie rezortu obrany by neodradzovalo ľudí k vstupu do armády škandálmi so zákazkami. "Rezort obrany by v prvom rade mal začať od seba a jednoducho tých falošných tónov, ktorý vysiela pomerne veľké množstvo by sa mal do budúcnosti vyvarovať," dodal Galko.
Kampaň by mála stáť do 100 000 eur. Okrem letákov má potencionálnych vojakov lákať aj bilboardová reklama či príspevky cez sociálne siete. Minister Gajdoš tiež povedal, že sily chcú zháňať aj hraním na vlasteneckú strunu, preto je podmotívom kampane heslo: "Miluješ Slovensko? Dokáž to." "Oslovíme fitness centrá, plavárne, kde budú rozmiestnené plagáty, brožúry," dodal Gajdoš.
Už dlhodobo má armáda problém s nedostatkom vojakov.