Vlaky plné ľudí stále viac odstrašujú. Riešenia akoby stále nestačili
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA/KOMÁRNO / Dopravná špička je nielen na cestách, ale aj na železnici. Ľudia, ktorí žijú v okolí Bratislavy a pracujú v hlavnom meste, nemajú vždy motiváciu presadnúť do vlakov. Ľudia sa v nich podľa ich slov cítia ako sardinky v konzerve nielen ráno, ale aj pri návrate z práce domov. Ministerstvo dopravy túto situáciu už riešilo spolu s prepravcom, no stále to nestačí.
Ľudia sa už na druhej zastávke v Bratislave v niektorých časoch nevedia dostať do vlaku, a tak čakajú ďalšiu polhodinu, kým príde ďalší, aby sa mohli dostať domov smer - Kvetoslavov, Dunajská Streda a Komárno.
Minister dopravy ešte koncom roka spolu so súkromným prepravcom avizovali posilnenie dopravy. To aj začiatkom februára nastalo. "Od februára sme doplnili ďalšiu súpravu, to znamená posilnenie kapacity denne o niekoľko stoviek," uviedol hovorca Regiojetu Aleš Ondrůj.
Dopravnú situáciu na Žitnom ostrove mala pomôcť riešiť práve vlaková doprava, aby ľudia odparkovali auto pri železničnej zastávke a nasadli do vlaku. "Za posledných päť rokov sa takmer zdvojnásobila vyťaženosť na trati. Keď si porovnáme rok 2018 a 2017, tak v roku 2018 to bolo takmer milión cestujúcich viac," povedala Zuzana Viciaňová z odboru komunikácie ministerstva dopravy.
Vlaky tak v niektorých časoch kapacitne nie vždy stíhajú. "Je tam vidno trend, keď cestujúci využívajú vlaky medzi Bratislavou a Vrakuňou namiesto MHD," dodal Ondrůj. Rezort dopravy ako aj prepravca stále hľadajú na jednokoľajovej trati ďalšie riešenia, keďže ľudí vo vlakoch pribúda. "V ďalších krokoch sa budú na trať postupne nasadzovať aj dvojposchodové vlaky, ktoré by v najvyťaženejších časoch mohli priniesť až 100 až 150 miest na sedenie," dodala Viciaňová.
Viete v čom spočíva práca výpravcov? Pozrite si archívnu reportáž.