Výstavba bratislavského obchvatu pokračuje. Nad dodržaním termínov visí otáznik
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Bratislavský obchvat, ktorý patrí k najväčším infraštruktúrnym stavbám v Európe, vyvolal doteraz množstvo otáznikov. V súčasnosti prebieha vyšetrovanie pre podozrenie z údajného použitia toxických materiálov pri výstavbe a čoraz viac sa začínajú ozývať aj úvahy o možnom nedodržaní termínov. Investor D4R7 v utorok ukázal, v akom štádiu je stavba obchvatu hlavného mesta, ale aj to, ktoré úseky budú hotové ako prvé.
Policajná razia v Bratislave. Akcia má súvisieť s výstavbou obchvatu
Dva z troch úsekov R7 by mali byť hotové už na jar budúceho roka. Malo by ísť o úseky z Ketelca do Dunajskej Lužnej a z Dunajskej Lužnej do Holíc. "Predpokladáme, že uzávierku, ktorú máme stihnúť do apríla roku 2020 sa nám podarí splniť ešte skôr," vyjadril sa José Vicente Candel, projektový a technický manažér spoločnosti D4R7. Tieto úseky by mali byť hotové v plánovanom termíne, a to aj napriek prebiehajúcemu vyšetrovaniu pre podozrenie z údajného použitia toxického materiálu pri výstavbe. "Môžeme konštatovať, že aj napriek policajnému vyšetrovaniu s prácami nemeškáme," poznamenal Candel.
Výstavba bratislavského obchvatu pokračuje. Nad dodržaním termínov visí otáznik
Napriek tomu, ale pôvodný termín hovoril, že kompletný obchvat bude hotový do roku 2020, už teraz je ale podľa niektorých predpokladaných termínov jasné, že sa to pravdepodobne nestíha. "Celé súmostie je plánované v nejakom roku 2021 lebo viete, že stavebné povolenia boli odovzdané koncesionárovi verejným obstarávateľom so značným oneskorením a toto sa premietne potom aj v dokončení stavby," povedal externý konzultant stavby Ľudovít Naď
Paradoxné je, že od tohto vyjadrenia svojho externého konzultanta stavby sa spoločnosť D4R7 dištancuje. "Profesor Ľudovít Naď je externým konzultantom spoločnosti D4 R7, jeho vyjadrenia mimo oblasť technických otázok smerom k objektom, ktoré ste mali možnosť dnes vidieť počas obhliadky, nie sú oficiálnym stanoviskom spoločnosti," uviedli v stanovisku D4R7 Construction s.r.o..
Presný termín dostavby je neznámy
Presný termín dokončenia celého obchvatu sme sa ale od spoločnosti nedozvedeli. "Práce na D4 napredujú, v spolupráci s ministerstvom dopravy a ďalšími inštitúciami aktívne a úzko spolupracujeme na získavaní stavebných povolení. Pri takomto rozsiahlom projekte sú povoľovacie procesy veľmi náročné a prinášajú so sebou značné množstvo práce pre všetky príslušné orgány, ktoré zapájame, aby procesy prebehli tak hladko, ako je to možné," uviedli ďalej.
"Rezort dopravy už v minulosti vyzval koncesionára, aby minimalizoval zdržanie. Ak sa to koncesionárovi nepodarí, štát nebude platiť za cestu po ktorej nejazdia autá, keďže ide o PPP projekt. (projekt verejno – súkromného partnerstva). Je teda predovšetkým v záujme koncesionára, dokončiť všetky objekty čo najskôr," vyjadrilo sa ministerstvo dopravy.
Koncesionár sa zmluvne na niekoľko desiatok rokov zaviazal aj ku kvalitnému prevedeniu vozovky. V opačnom prípade mu hrozia vysoké sankcie.
"Vykonávame všetky možné testy na to, aby sme sa uistili, že kvalita vozovky je v dobrom stave, pretože za ňu budeme zodpovedať ďalších 30 rokov," dodal Candel. "Akákoľvek prekážka by sa vyskytla, tak je to prísne sankcionované podľa koncesnej zmluvy. Takže naozaj je v prvoradom záujme spoločnosti dosiahnuť vysokú kvalitu," skonštatoval Naď.
Pozrite si reportáž o razii vo firme D4R7: