Mobilný operátor mal výpadok. Slováci sa nemohli dovolať ani na tiesňovú linku
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Jeden z mobilných operátorov počas piatku zaznamenal výpadok siete po celom Slovensku. Niektorí zákazníci tak nevedeli prijať ani uskutočniť hovor, a to ani na tiesňovú linku 155.
Približne o siedmej hodine večer informoval riaditeľ Telecomu pre Slovensko, že sa situácia stabilizuje. "Radi by sme vás informovali o aktuálnej situácii a verím, že máme dobré správy. Väčšina zákazníkov je už opäť pripojená na naše mobilné siete a tí, ktorí tam ešte nie sú, postupne nabiehajú. Čo sa týka jednotlivých služieb, hlasové volania sa nám darí obnoviť najlepšie a už by mali byť na sieti k dispozícii. Posielanie správ je obnovené, ale v našom SMS centre sú milióny správ, takže sa pripravte, že niektoré správy vám budú prichádzať ešte neskôr. Najdlhšie nám trvá obnova dát – ak je váš telefón už prihlásený do siete a ešte vám netečú dáta, skúste ho reštartnúť. Bohužiaľ, VoLTE sa nám ešte nepodarilo rozbehnúť. Znova by som vám chcel poďakovať za vašu trpezlivosť a pochopenie," uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko.
Výpadok skomplikoval aj komunikáciu so záchranármi
Záchranári v sanitkách počas výpadku komunikovali s operačným strediskom cez vysielačky, ich systém posielania hlásení mal pre výpadok u operátora tiež problém. "Komunikácia medzi OS ZZS a posádkam záchranárov je počas výpadku zabezpečovaná vysielačkami, ktoré majú k dispozícií posádky na celom Slovensku," uviedla hovorkyňa záchranárov Alena Krčová.
K výpadku sa vyjadril aj operátor na sociálnej sieti.
Približne po dvoch hodinách výpadku sa situácia zlepšila a prvým zákazníkom začala sieť fungovať.
Vysielačky fungujú na vlastných frekvenciách, v praxi to vyzerá tak, že operátor cez vysielačku odkomunikuje posádke adresu pacienta, anamnézu a vyšle ich na zásah. Občania volajúci na linku 155 prostredníctvom mobilného operátora môžu mať v dôsledku výpadku problém dovolať sa. Linky samotného strediska Záchrannej zdravotnej služby a linka 155 sú ale funkčné.