Aj tento rok oceňovali najlepší startup. Mladým otvorí dvere do sveta biznisu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Nápad nad zlato. Niečo podobné si povedali organizátori súťaže vysokoškolských startupov, ktorí v utorok vyhodnotili najlepšie slovenské projekty v piatich kategóriách. Pre začínajúcich podnikateľov sa tak môže otvoriť cesta do sveta skutočného biznisu.
Päťdesiatosem projektov z celého Slovenska a inovatívne nápady v piatich kategóriách. Ťah na vysokoškolákov nie je náhodný. "Títo ľudia majú budúcnosť, treba ich podporovať, treba podporovať ich nápad," uviedol výkonný predseda Junior Chamber International Slovakia Marián Meško.
"Ich to môže naozaj vystreliť až na ten medzinárodný trh," uviedla riaditeľka Front Office SBA Martina Špániková. Niečo podobné sa podarilo vlaňajšiemu víťazovi Martinovi Pekarčíkovi, ktorý študuje a pracuje v oblasti medicíny. "Dnes už má funkčný prototyp, o ktorý sa zaujímajú renomované svetové spoločnosti," dodal Meško.
Čo mu okrem podpory, mentoringu a kontaktov dala táto súťaž? "Otvorila mi oči, že existujú aj iné svetové startupy," uviedol víťaz Slovak University Startup Cup 2018 Martin Pekarčík. Ako vidno, dobré nápady sa nerodia len v takýchto biznis centrách, ale aj v školských laviciach. Aj tento ročník bol bohatý na zaujímavé starupy a porotu najviac oslovili opäť medicínske technológie, no nateraz ťažko použiteľné v našom zdravotníctve. "Možno to bude niečo, čo ešte nie je aplikovateľné, ale ono to raz určite príde," povedal absolútny víťaz SUSC 2019 Erik Kajáti.
Súťaž mladých startupistov ukázala, že cesta k úspechu vedie cez jedinečnosť a podporila ju aj televízia JOJ. "Dôležité je hovoriť aj o komunikácii a aby sa ľudia dozvedeli, že startup existuje," uviedla riaditeľka marketingu TV JOJ Ivana Semjanová.
Pozrite si archívnu reportáž.