Dopravná situácia v regióne Žiliny sa tak skoro nezlepší. Práce na tuneli Višňové zastavili
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ŽILINA / Dopravná situácia v regióne Žiliny je zlá a tak skoro sa ani nezlepší. Výrazne mal pomôcť tunel Višňové, avšak práce na ňom sa zastavili. Medzi tými, ktorí tlačia na obnovenie výstavby, je aj Slovenská obchodná a priemyselná komora. Výstavba problematického úseku diaľnice sa oproti pôvodnému termínu dokončenia v decembri tohto roka predĺži asi o štyri roky.
Problémy sa v kritickom úseku kopili dlhší čas. Až napokon v marci Národná diaľničná spoločnosť ukončila zmluvu so zhotoviteľom úseku, taliansko-slovenským združením Salini Impregilo a Dúha, z dôvodu neuspokojivého postupu výstavby. "Čo najrýchlejšie mi potrebujeme toto dielo znovu oživiť. Čiže vypratať starého dodávateľa a vysúťažiť nového," uviedol minister dopravy Árpád Érsek.
Dopravná situácia v regióne Žiliny sa tak skoro nezlepší. Práce na tuneli Višňové zastavili
Medzi tými, ktorí žiadajú čo najrýchlejšie obnovenie výstavby, je aj Slovenská obchodná a priemyselná komora. Okrem bežných cestujúcich totiž zlá situácia negatívne dopadá aj na spoločnosti a podnikateľov, ktorí v regióne pôsobia. "U nás v regióne sú firmy, ktoré vozia denne do práce 10-tisíce ľudí, tvrdnú pod Strečnom a v tom dopravnom kolapse. Ja si myslím, že to bolo voči nim veľmi neseriózne a pohár pretiekol a začíname sa k tomu stavať veľmi razantne," uviedol Milan Vašanič, žilinský krajský predsed SOPK.
Predseda SOPK Mihók upozorňuje, že táto situácia má aj nepríjemný medzinárodný rozmer. Štát totiž kedysi lákal zahraničné spoločnosti, aby u nás investovali, pričom im okrem iného sľúbil dobudovanie diaľničnej siete. No a teraz je z toho hanba. "Všade boli dané určité prísľuby, na to, aby sa výstavba zrealizovala. Nikde boli čiastočne a niekde veľmi málo dodržané, takže strácame kredibilitu," poznamenal Milan Vašanič, predseda SOPK.
NDS hovorí, inventarizácia stavby dotyčného úseku po pozastavení stavebných prác a odchode hlavného zhotoviteľa je už ukončená, jej výsledky by mali byť známe v priebehu dvoch týždňov. Zhotovitelia na dokončenie úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové vzídu z viacerých súťaží.
"Predpoklad vypísania súťaží na nových zhotoviteľov stavby je v druhom polroku 2019. Podpisy zmlúv s novými zhotoviteľmi predpokladáme v roku 2020, následne sa opäť odštartujú práce na úseku. Predpoklad sprejazdnenia je v roku 2023," informovala Michaela Michalová, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.