Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Menej soli, menej cukru a menej plastového odpadu. Spoločnosť Lidl bojuje za vaše zdravie a čistú planétu
Zdielať na

Menej soli, menej cukru a menej plastového odpadu. Spoločnosť Lidl bojuje za vaše zdravie a čistú planétu

BRATISLAVA / Líder nielen v oblasti spokojnosti klientov a zamestnancov, ale aj trvalo udržateľných inovácií - aj takto sa dá opísať spoločnosť Lidl, ktorá prichádza na trh s ďalšími zdraviu prospešnými zmenami.

Menej soli, menej cukru a menej plastu. Tri záväzky, ktoré si predsavzala spoločnosť Lidl. Na cukor sa zamerali najmä pri výrobkoch pre tých najmenších. "Najdôležitejší záväzok je redukcia cukru a soli. Sústredíme sa pri cukre na skupiny výrobkov, ktoré radi a veľmi často konzumujú deti. Napríklad pri ovocných jogurtoch nahrádzame cukor ovocnou zložkou," uviedla Lenka Červienková, CSR manager pre oblasť výskumu.

Problémom je ale rovnako aj vysoký obsah soli, vo výrobkoch bežnej spotreby, na ktoré je nevyhnutné sa zamerať. "Pri soli na výrobky, ktorých množstvo je veľmi výrazné na dennom príjme obyvateľa alebo spotrebiteľa." povedala Lenka Červienková. Iný prípad je, ak je soľ nevyhnutná na konzerváciu potravín. "Soľ samozrejme nemôžme odstrániť úplne, nemôže to ovplyvniť kvalitu výrobku," doplnila Lenka Červienková.

​Proces jednotlivých zmien sa môže zdať na prvý pohľad zdĺhavý. "Je to určite dlhodobejší proces. Nie je to tak, že sa teraz rozhodneme, že chceme taký podiel a od budúceho týždňa nám to tak dodávateľ aj dováža," potvrdila CSR manager pre oblasť výskumu.

Jednou z pálčivých tém je používanie palmového oleja. Spoločnosť Lidl ale kladie dôraz aj na ekologické riziká, ako je odlesňovanie, ktorým sa chce vyhnúť pri získavaní svojich produktov a rovnako vo viacerých prípadoch palmový olej nahrádza. "Záleží na type produktu. Pri zmrzlinách sme vo veľa prípadoch nahradili palmový olej, kokosovým olejom. Sú ale produkty, pri ktorých je ťažko nahraditeľný, pre svoje výborné technologické vlastnosti, ale tam vyžadujeme certifikovaný palmový olej," povedala Lenka Červienková. Medzi ekologické riziká patrí aj znečisťovanie vôd alebo používanie chemikálií. Lidl ale dbá aj na svojich zamestnancov a to nie len v Európskej únii. Práve preto sa rozhodol prejsť na certifikované produkty, pri ktorých nie sú porušované ľudské práva. 

Zníženie plastového a papierového objemu

K zníženiu plastových odpadov o približne 400 ton, prispelo viacero faktorov:

  • Vyradenie najtenších igelitových tašiek - 125 ton plastu
  • Nahradenie jednorazového riadu - 35 ton plastu
  • Redukovanie hmotnosti plastových obalov - 216 ton plastu
  • Menšie balenie, vyššia koncentrácia pri pracích géloch - 10 ton plastu
  • Zmenšenie obalu pri orechoch a sušených plodoch pri zachovaní obsahu - 5 ton plastu

K zníženiu papierového odpadu prispela zmena formátu letákov, zrušenie osobnej distribúcie na juhozápade Slovenska, pričom v obchodoch ostali zachované a dôraz na on-line kanály. Čo sa týka mediálne diskutovaných slovenských výrobkov zobrazených v letáku v menšej mierke vedúci úseku komunikácie Tomáš Bezák informoval: "Čo sa týka slovenských výrobkov, spĺňame literu zákona."

Názor zákazníkov je podstatný

Lidl dbá nielen na názor svojich zamestnancov, zamestnancov svojich subdodávateľov, ale načúva aj svojim zákazníkom a dbá na ich zlepšujúce názory. "Ja si myslím, že Lidl je veľká spoločnosť a robí dobré služby tu na Slovensku. Je tu len jeden malý problém. Predávajú tu červené melóny a pre starších ľudí by ich na požiadanie mohli prekrojiť," povedal Róbert Péter, dôchodca a muzikant, ktorý ako priznal je každodenným zákazníkom Lidla. 

Aj napriek tomu, že na Slovensku neexistuje legislatíva, ktorá by znevýhodnila nezdravé výrobky, Lidl sa snaží poskytnúť svojim zákazníkom kvalitné produkty za primeranú cenu. "Po zavedení určitej legislatívy, potom firma na výber nemá. Ale ja si myslím, že v týchto témach sme už aj teraz veľmi iniciatívni. Snažíme sa dosiahnuť, aby mal spotrebiteľ prístup k zdravej výžive," dodala Lenka Červienková.

A nejedná sa pritom len o potravinárske výrobky. Do roku 2025 chcú za pomoci stratégie "nahradiť, obmedziť a recyklovať " znížiť objem plastových obalov až o 20%. Prečo to tak robia, keď ich zákony netlačia, odpovedal s úsmevom Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie, že to je jednoduché, lebo je to správna vec.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy