Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Cestujúci vo vlaku zažili peklo. Nefunkčná klíma nebola jediným sklamaním
Zdielať na

Cestujúci vo vlaku zažili peklo. Nefunkčná klíma nebola jediným sklamaním

PRAHA / Vybrali sa na výlet do Prahy a deťom chceli dopriať zážitok z jazdy vo vlaku. Cesta sa ale zmenila na nepríjemnú skúsenosť a ešte sa aj poriadne predĺžila. Všetko mala spôsobiť nefungujúca klimatizácia. Teplota vo vozni bola údajne rovnaká ako pri pyramídach v Egypte. Cestujúci napokon museli z vlaku vystúpiť už po hodine jazdy.

Cestujúca z Nových Zámkov do Prahy musela vystúpiť kvôli pokazenej klimatizácii už pred Brnom. Rovnaký zážitok na tej istej trati mala aj známa diváčky TV JOJ už deň predtým, no s tým rozdielom, že ľuďom v rozhorúčených vozňoch rozdali vodu na pitie. Monika túto možnosť nemala. "Vlakvedúci sa zamkol do svojej kabíny, kde s nikým nekomunikoval a ignoroval nás. Počas cesty zatvorili aj jedálenský voz, čiže cestujúci ostali bez možnosti kúpiť si nejaké pitie," uviedla cestujúca Monika. 

Z vlaku, ktorý svoju cestu ukončil predčasne už pred Brnom museli vystúpiť. Až na informáciách sa dozvedeli ako majú ďalej cestovať. České dráhy o tejto situácii na trati Nové Zámky - Praha vedeli. "K zrušeniu spoja alebo časti trasy došlo práve pre nefunkčnú klimatizáciu. Situáciu na mieste vyhodnocuje personál vlaku a stalo sa tak v uplynulých dňoch aj v prípade súprav, ktoré išli z Budapešti do Prahy," uviedol hovorca českých drah Petr Šťáhlavský.

Železnice majú právo zrušiť spoj ak v ňom nefunguje klimatizácia a teplota by mohla ohroziť život cestujúcich, toto leto sa to stalo hneď niekoľkokrát. Stále hovoríme o Českých dráhach, ktoré pripúšťajú, že je jedno či šlo o staršie alebo novšie vozne."Je to problém rôznych vozňov, vrátane zahraničných súprav. Takto sme museli odstaviť súpravy maďarské a máme informácie, že podobné problémy majú aj vozne, ktorá k nám chodia z Nemecka," povedal Šťáhlavský.

Na Slovensku k podobnej situácii, teda predčasnému odstaveniu celého vlaku pre nefungujúci klimatizáciu nedošlo. "My máme rýchliky a medzinárodné vlaky zložené hlavne z jednotlivých vozňov, čiže v prípade, že dôjde k poruche klimatizácie v jednom vozni, tak ho vieme operatívne vymeniť a nahradiť," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. 

Železnice priznávajú, že majú hlásené výpadky klimatizácie, a to napriek jej pravidelným predsezónnym kontrolám. "V prípade, že nie sme schopní dodržať teplotný komfort vo vlakoch najvyššej kategórie, tak cestujúcemu vzniká nárok na odškodnenie. V iných vlakoch nároky na odškodnenie nie sú," dodal Kováč. Z vozového parku Železničnej špoločnosti Slovensko je bez klimatizácie 40 percent. Zmeniť by sa to malo do roku 2025.

V Európskom parlamente chcú zaviesť odškodné za meškanie spoja, a to už či ide o vlak či lietadlo.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy