Problém slovenských dovolenkárov. Lietadlo hodiny meškalo a delegáti im vraj nepomohli
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Svoju prvú leteckú dovolenku v živote si rodina z Bratislavy predstavovala inak. Teda - najmä jej záver. V Tunise totiž ostala takmer o 24 hodín dlhšie ako mala. Rovnako aj ďalších viac než sto klientov tej istej cestovnej kancelárie. Podľa nich cestovka nezvládla komunikáciu a ani situáciu po tom, čo lietadlo na Slovensko meškalo.
Prvým problémom pre zákazníkov cestovnej kancelárie bolo, že im meškalo lietadlo, no tým druhým a oveľa väčším, že ostali úplne bez informácií. To, že lietadlo na Slovensko odletí so 7-hodinovým meškaní sa dozvedeli až vtedy, keď pre nich ráno neprišiel transfer. "Podľa pokynov sme sa riadili tým, že sme mali zavolať svojmu delegátovi. Asi do hodiny prišiel. Potom nám len oznámil, že potulujte sa niekde," opisuje udalosti dovolenkárka Monika.
Problém dovolenkárov. Museli čakať na lietadlo, delegáti im nič nevysvetlili a ušli
"Nemohli mať tú informáciu, keďže my sme ju nemali takisto. My sme dostali danú informáciu, že lietadlo je zmeškané o 15:45," vysvetľuje riaditeľ cestovnej kancelárie Kartago Tours, Juraj Sliacky.
Z hotela do hotela
Odchod na letisko sa posunul na 16:15, pričom domov mali odletieť okolo 20:00 hodiny. Tentoraz pre nich autobus v stanovenú hodinu aj prišiel. "Neodviezli nás na letisko, v podstate nás doviezli do ďalšieho hotela. Proste nás tam vyhodili aj s kuframi a čakajte," povedala ďalej Monika.
V hoteli sa podľa Moniky konečne stretli aj s delegátkami cestovnej kancelárie. "V jednom týždni v tejto destinácii máme okolo 1 000 ľudí. To znamená, že jedna delegátka má na starosti x ďalších klientov, nielen tých, ktorí idú na práve zmeškaný problematický odlet," vraví Sliacky.
Čakanie na let
"Pýtali sme si aj potvrdenie o meškaní letu, čo nám tvrdili, že nám vystaviť nemôžu, že oni nemajú na to kompetenciu. Tak v tomto prípade volali ďalšieho vraj hlavného delegáta," pokračuje Monika. Ten došiel s ospravedlnením za nepríjemnú situáciu a okrem potvrdenia o 7-hodinovom meškaní pre dovolenkárov vybavil aj večeru. A informoval ich, že ďalší odlet je naplánovaný na 00:15.
"Že 00:15 bude tak isto na letisku a bude si od aeroliniek pýtať potvrdenie na tých 13,5 hodiny, koľko sme reálne meškali. Tak sa nestalo, pretože delegát sa zatajoval," prezradila Monika. Čakanie na odchod domov sa opäť predĺžilo, a to na 2:15 nadránom.
Útek delegátov?
Podľa Moniky ľudia boli nahnevaní a delegáti jednoducho ušli. "No nie, neutiekli. Akurát išli za svojimi ďalšími povinnosťami. Prax je taká, že delegát cestovnej kancelárie sprevádza klienta po check-in. Po momente, kedy je klient prejdený za check-inom, tak naozaj mu už nemá kto informáciu poskytovať, okrem letiskového personálu, respektíve personálu handlingového partnera daného dopravcu," reaguje na obvinenia Sliacky.