Mešká vám let alebo ho úplne zrušili. Viete na čo máte nárok?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Slovenským dovolenkárom minulý týždeň meškal let z Tunisu sedem hodín. Môže sa to stať každému a aj keď sa so situáciou už veľa spraviť nedá, každý by mal vedieť, na čo má v takomto prípade nárok.
Na letisku Milana Rastislava Štefánika v Bratislave v ranných hodinách nemal meškanie žiadny let. Ale ak by sa situácia aj zlepšila, hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková pre TV JOJ prezradila, čo robiť v prípade, že let mešká.
noviny.sk
Finančná kompenzácia letu
Ak váš let mešká viac ako tri hodiny, tak má cestujúci podľa nariadení Európskej únie ,nárok na finančnú kompenzáciu. "Ide o let, ktorý smeruje z letiska v Európskej únii do letiska v Európskej únii, ale vzťahuje sa to aj na lety, ktoré smerujú z európskeho letiska mimo zónu EÚ alebo opačne, ale musí to byť dopravca, ktorý má sídlo v Európskej únii," uviedla hovorkyňa letiska.
Na finančné odškodnenie majú nárok aj cestujúci, ktorým zrušia let a dozvedia sa o tom menej ako 14 dní pred odletom
Finančná kompenzácia je možná aj ak bol odmietnutý cestujúcemu vstup do lietadla, a to v prípade, že letecká spoločnosť predala viac miest v lietadle, ako je skutočný počet miest. "Zároveň má cestujúci právo aj na občerstvenie, prípadne na ubytovanie v hoteli," doplnila Veronika Ševčíková.
Trvanie letu musí presiahnuť dve hodiny
Nad dve hodiny má cestujúci nárok na občerstvenie v prípade, ak ide o lety od 1500 kilometrov. Cestujúci má nárok na finančnú kompenzáciu v hodnote 250 eur, ak sa jedná o lety nad 1500 kilometrov a do 3000 kilometrov je podľa právnych úkonov EÚ výška odškodného až 400 eur. A na väčšiu vzdialenosť je to dokonca 600 eur. "O náhradu môžu cestujúci požiadať u leteckej spoločnosti, ktorá let prevádzkuje. Spravidla má na svojej webovej stránke spoločnosť formulár, do ktorého je potrebné vyplniť informácie a prostredníctvom ktorého sa dá požiadať o kompenzáciu," informovala hovorkyňa letiska. Kompenzácia by zvyčajne mala byť poukázaná do siedmich pracovných dní na číslo účtu.
Externé firmy žiadajúce o kompenzáciu
Cestujúci, ktorí si nevedia rady s požiadavkou o kompenzáciou mnohokrát využijú služby externých firiem na toto zameraných, avšak treba rátať s tým, že spoločnosť si z pridelenej sumy nejakú časť pravdepodobne odpočíta za svoje služby.