Spoločnosť Lidl oslávila 15 rokov na Slovensku. Zákazníkov poteší unikátnymi novinkami
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Nemecká spoločnosť, ktorá expandovala už do 29 krajín, vrátane USA, pred 15 rokmi otvorila svoje pulty aj na Slovensku. Za jeden a pol dekády sa mnohé zmenilo, pribudlo 137 predajní, získala 150 rôznych ocenení, no nezabudla na to najhlavnejšie. Dlhodobý cieľ spokojnosti nielen zákazníkov, ale aj zamestnancov. Pri tejto príležitosti predstavuje ďalšie inovácie, ktoré urobia nakupovanie ešte jednoduchším a atraktívnejším.
Spoločnosť Lidl za 15 rokov pôsobenia na Slovensku prešlo dlhú cestu. Svojim zákazníkom však stále ponúka čerstvé a kvalitné produkty za výhodné ceny. Od svojich hlavných bodov však neupustili: jednoduchosť, efektivita, ľudia na 1. mieste . "Všetko, čo robíme, robíme pre ľudí, či už sú to zákazníci alebo zamestnanci. Každý náš proces sa snažíme nastaviť tak, aby bol pre zákazníka jednoduchý a atraktívny," vysvetľuje generálny riaditeľ diskontného reťazca Matúš Gála.
Spoločnosť Lidl oslávila 15 rokov na Slovensku
Spoločenská zodpovednosť
Spoločnosť má na konte niekoľko spoločensky zodpovedných projektov, ktoré realizovala v hodnote viac ako 8,5 milióna eur. Dôvodom je vrátenie časť z ich úspechu a zachovať tak našu krajinu pre ďalšie generácie. "Realizujeme viacero projektov, ktoré pomáhajú či už životnému prostrediu alebo zlepšujú denne život deťom, ktoré to majú veľmi ťažké," predstavuje projekty hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.
Niektoré z projektov:
- Voda pre stromy - v Tatrách vysadili ako milión stromov
- Recyklácia PET fliaš - do EKOhry sa zapojili školy a státisíce ľudí, za niekoľko týždňov vyzbierali takmer 8 miliónov plastových fliaš
- Dobré rozprávky - nemocniciam venovali prístroje za 3,5 milióna eur
- Ihrisko Žihadielko - postavili 40 ihrísk v hodnote 3,5 milióna eur
- Lupilu - každý týždeň podporujú jednu rodinu s deťmi vo veku od 0 - 3 rokov, ktorá je v neľahkej životnej situácii
Všetky tieto projekty by ale nemohli fungovať bez pomoci ľudí, ktorí v Lidli nakupujú. "Čo nás veľmi teší v podstate všetky tieto projekty realizujeme s podporou našich zákazníkov a sú to naozaj zázrační ľudia a sme radi, že nám v tomto šírení dobra pomáhajú," dodal Bezák.
Pozitívna diskriminácia
Kvalita, čerstvosť a dobrá cena zohráva jednu zo základných úloh pri výbere produktov. Aj preto prezentujú vlastné značky, ktoré sú exkluzívne vyrobené pre tento reťazec. Diskont tak dokáže zákazníkom ponúknuť výhodnejšiu cenu ako pri značkových výrobkoch a tiež má väčší dosah na kontrolu kvality. Navyše šetria čas pri nákupe v priemere až 15 minút. Podľa prieskumov si totiž ľudia nechcú v obchode vyberať z množstva rovnakých produktov, ktoré sa v podstate odlišujú iba obalom. Predvýber urobí za nich Lidl.
Veľmi dôležitá je tiež podpora slovenských dodávateľov, preto spoločnosť zaviedla takzvanú pozitívnu diskrimináciu. "Snažíme sa nastaviť pre slovenských dodávateľov ešte lepšie podmienky. To znamená, že ak máme dve identické ponuky a jedna z nich je slovenská, snažíme sa uprednostniť tú slovenskú," hovorí Gála.
Lidl Plus a Lidl shop
Od 7. októbra spúšťa Lidl online predaj spotrebného tovaru a od začiatku roka má v pláne ako jedna z prvých Lidl krajín aj jedinečný online vernostný program Lidl Plus.
Vďaka obom projektom bude nakupovanie jednoduchšie a zákazník sa dostane aj k výhodným zľavám. V prípade online predaja aj v predstihu. "Budeme tie akcie ponúkať už s týždňovým predpredajom, čiže zákazník si bude môcť veľa z tých produktov predobjednať," vysvetľuje vedúci úseku digital Peter Gažo. Platiť sa bude dať buď elektronicky kartou alebo na dobierku. Ak nákup presiahne sumu 50 eur, bude doprava zdarma.
Aplikácia Lidl Plus je navyše veľmi prehľadná. Nachádzať sa v nej budú okrem aktuálnych letákov aj kupóny so špeciálnymi zľavami iba pre užívateľov aplikácie. Tie budú vyznačené aj v obchode na konkrétnom tovare. Ďalšou výhodou je flexibilita a prepojenosť. Cez aplikáciu bude možné vyhľadať najbližšiu predajňu v mieste pohybu zákazníka. A to aj v prípade, že bude za hranicami Slovenska. Stačí ak si v aplikácii zmení krajinu a jazyk a automaticky dostane aj aktuálnu ponuku kupónových zliav v danej krajine.
Pridanou hodnotou je aj šetrenie papiera. "Je to vec, ktorú chceme do budúca vyriešiť, je tam priestor ušetriť veľké množstvo papiera. Ak si zákazník aktivuje dostávanie digitálnych bločkov, tak mu na pokladni nebude následne tlačiť ten klasicky papierový a všetko bude mať v rámci aplikácie uložené, bude si vždy vedieť pozrieť prehľad a poprípade vrátiť tovar," doplnil Gažo.