Jasno
-1°
Bratislava
Emília
24.11.2024
Nedorozumenie alebo zavádzanie spotrebiteľa? Muž nevedomky podpísal objednávku na opravu okien
Zdielať na

Nedorozumenie alebo zavádzanie spotrebiteľa? Muž nevedomky podpísal objednávku na opravu okien

POPRAD / Bol presvedčený o tom, že podpisuje nezáväzný protokol. Neskôr zistil, že podpísal záväznú objednávku na opravu okien. Muž z Popradu sa cíti byť podvedený a k slovu sa pravdepodobne dostanú právnici.

Príbeh začal telefonátom z call centra so zaujímavou ponukou. "S tým, že či by som mal záujem o kontrolu okien, s tým, že dostanem po kontrole protokol o zistených závadách," uviedol spotrebiteľ Richard Schmidt. 

Zástupca spoločnosti prišiel v dohodnutom termíne a vykonal sľúbenú diagnostiku. Následne spotrebiteľ podpísal papier, ktorý si zástupca vzal a chcel odísť. "Ja som žiadal, aby mi urobil opis protokolu a potom som zistil, že sa nejedná o protokol, ale už priamo o záväznú objednávku," pokračuje v opise udalostí Richard Schmidt.  

Na objednávke ho ale zaujali drobné písmená. Všeobecné podmienky boli len na stránke firmy a až z nich sa pán Schmidt dozvedel, že sankcia za odstúpenie zmluvy je vo výške 40 percent celkovej sumy. Cítil sa byť podvedený, nevedel, že podpisuje záväznú objednávku a nie iba protokol. "Neviem si to ináč vysvetliť, ako nedorozumenie. Na druhej strane, ten obchodný zástupca, ktorý s nim komunikoval je u nás prvý mesiac, takže mohlo dôjsť k nejakému nedorozumeniu, ktoré ma samozrejme mrzí, ak k nemu došlo. A samozrejme to budeme preverovať," povedal majiteľ firmy Peter Gavlák. 

Podľa odborníčky v tomto prípade pochybil poskytovateľ informačne. "Nedodal spotrebiteľovi v zmysle zákona 102 z roku 2014 Ochrany spotrebiteľa pri uzatváraní zmluvy na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov formulár na odstúpenie od zmluvy," informovala Helena Mezenská, predsedníčka združenia na ochranu práv spotrebiteľa. "Nemali sme tú informáciu, že by sme takéto niečo mali dopĺňať, samozrejme to budeme riešiť," dodal Peter Gavlák. 

Majiteľa firmy situácia mrzí, 40-percentná sankcia za odstúpenie od zmluvy bola podľa neho daná iba začiatkom tohto roka, pretože materiál na opravu okien je objednávaný každému majiteľovi na mieru a pri odstúpení tak vzniká škoda. Odborníčka ale tvrdí, že tu by sankcia nemala byť. "Ak sa doslovne držíme litery zákona, nešlo o predaj tovaru, ale o poskytovanú službu. Vchádzali sme z toho, ako bol formulovaný predmet tej objednávky," informovala Helena Mezenská. 

Richard Schmidt už poslal žiadosť o odstúpenie objednávky a čaká na reakciu spoločnosti. Ako tvrdí, bol uvedený do omylu. So sankciou nesúhlasí, podľa neho dodržal 14 dňovú lehotu. Majiteľ firmy v tom nevidí problém: "Storno poplatok sme zatiaľ nikdy nevyfaktúrovali ani nijakému inému zákazníkovi." 

Odborníčka ale radí, pred podpisom akejkoľvek zmluvy či objednávky sa nebojte pýtať. "Čo najviac identifikačných údajov, pýtať sa na odstupné podmienky. V prípade, ak si to rozmyslím alebo ak budem chcieť využiť 14 dňové právo," dodala Helena Mezenská. 

Aj keď v tomto prípade môže ísť o omyl, na Slovensku úradujú mnohí podvodníci. Pani z Nitry jednému dala až 6000 eur:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy