Minister školstva predstavil ďalšie zmeny pre koronavírus. Žiaden žiak tento rok neprepadne, až na výnimky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Po maturantoch minister školstva potešil aj ďalších. Okrem toho, že priebežné známkovanie sa na základných školách dnešným dňom zastavuje, nik by tento školský rok nemal prepadnúť. Iba v prípade, že by žiak aj napriek možnostiam neplnil povinnosti a už predtým bol takto hodnotený, môže Rada školy odsúhlasiť jeho preskúšanie.
Koncoročné výsledky aktuálneho školského roku žiakov základných a stredných škôl nemôžu byť „nedostatočné“ či „neuspokojivé“. Na tlačovej konferencii sa tak vyjadrila nová riaditeľka Štátneho pedagogického ústavu Miroslava Hapalová. Žiadny žiak by tak teoreticky nemal prepadnúť. Podľa slov ministra školstva Branislava Gröhlinga by žiaci, aj napriek aktuálnej situácií s koronavírusom, mali školský rok ukončiť riadne - 30. júna, a nastúpiť do škôl znova v septembri.
Dočasný koniec známkovania ministerstvo školstva zaviedlo z dôvodu, že ak by žiakov hodnotili výsledné známky by nemuseli úplne zodpovedať vedomostiam žiakov. "Hlavným princípom hodnotenia v čase prerušeného vyučovania je, aby bola zaručená spravodlivosť žiakov pri hodnotení a rešpektované vlastné domáce podmienky na prípravu," uviedla Hapalová. Vysvetlila, že nie všetci žiaci majú prístup k internetu a rovnakú podporu rodičov.
Žiaci by sa tak nemali klasifikovať známkou nedostatočná - teda "5". Nebude sa to týkať žiakov druhého stupňa či stredoškolákov, ktorí si nebudú plniť zadania. V tomto prípade odporúčajú, aby to riešili rady škôl, ktoré určia, či žiak podstúpi komisionálne skúšky.
Slovné hodnotenie sa vracia
Učiteľom odporúčajú dávať žiakom slovnú spätnú väzbu. Tá by mala byť konštruktívna a motivujúca. Školy si však budú môcť vybrať, či študentov budú hodnotiť slovne, známkami alebo kombináciou oboch spôsobov. Výnimku tvoria prvé ročníky na základných školách, kde učitelia môžu hodnotiť len slovne.
V prípade stredných škôl je možná klasifikácia. Známky však nemôžu byť znížené z objektívnych príčin. Neodporúčajú hodnotiť žiakov základných a stredných škôl na základe testov a písomných skúšok a písomných kontrolných prác.