Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Koronavírus mení sledovanosť televízie: Marec bol historicky najsledovanejším mesiacom
Zdielať na

Koronavírus mení sledovanosť televízie: Marec bol historicky najsledovanejším mesiacom

BRATISLAVA / Pandémia koronavírusu a prijímané opatrenia zo strany vlády na Slovensku spôsobili prudký nárast sledovanosti televízneho vysielania. Marec bol mesiacom s najvyššou sledovanosťou v histórii merania televízie (od roku 2004). Predbehol dokonca aj tradične najsledovanejší december.

Televíziu denne počas mesiaca marec sledovalo v priemere viac ako 1 milión divákov, pričom sledovanosť narastala priebežne s prijímanými opatreniami zo strany Vlády SR. Najväčší rozdiel oproti roku 2019 zaznamenali merania medzi 16. a 29. marcom, kedy Slováci sledovali televíziu viac ako 5 hodín denne. "Vysoký nárast sledovanosti registrujeme najmä u detských divákov. V druhej polovici marca stúpla sledovanosť detských divákov v porovnaní s rokom 2019 až dvojnásobne, a to rovnako v dopoludňajších hodinách aj podvečer,“ povedal Andrej Vallo, country leader Media Division spoločnosti Kantar Slovakia.

Výrazne stúpla sledovanosť spravodajstva

Aktuálna situácia ohľadom šírenia epidémie koronavírusu sa prejavila aj na druhu relácií, ktoré Slováci v poslednom období sledovali najviac. "V uplynulých štyroch týždňoch sa priemerná týždenná sledovanosť spravodajských relácií v minútach v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku zdvojnásobila,“ vysvetlil Vladimír Fatika, executive director spoločnosti PMT.
Do meraní boli zahrnuté aj Veľkonočné sviatky, kedy aj napriek peknému počasiu, diváci televíziu sledovali o hodinu viac ako minulý rok.

Podobný nárast sledovanosti pozorujeme aj v iných krajinách

Prudký nárast sledovanosti v Číne sa zhoduje s prijatými opatreniami zákazu vychádzania a sviatkami čínskeho nového roku a postupne s uvoľňovaním obmedzení sa vracia na úroveň ako v roku 2019. Rovnako aj vo väčšine krajín Európy pozorujeme, že s pribúdajúcimi opatreniami sa sledovanosť televízneho vysielania zvyšuje.

Nárast na Slovensku, v Španielsku a Turecku dosahuje až 100 minút denne, kým hlavne v Nórsku a Dánsku sa sledovanosť v prvých dňoch po prijatí opatrení zmenila len minimálne.







Súvisiace články

Najčítanejšie správy