Kysuce stále trápi komplikovaná doprava. Aktivisti predostreli NDS riešenie
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
KYSUCE / Situáciu s prehustenou dopravou na Kysuciach by mohlo podľa aktivistov vyriešiť premostenie ponad existujúcu križovatku pri Kysuckom Novom Meste. Aspoň do času, kým nebude hotová diaľnica D3. Začiatkom budúceho roka by sa mal otvoriť obchvat Čadce, je teda veľký predpoklad, že existujúci problém s kolónami sa presunie práve na križovatku v Radoli.
Cesta 1/11 je jednom z najvyťaženejších úsekov v rámci Slovenska, denne tadiaľ prejde viac ako 30 tisíc vozidiel. Hustá a predovšetkým tranzitná doprava trápi kysučanov už desaťročia, chýba diaľnica.
"Odkedy sa stavala štvorprúdovka zo Žiliny a zastavila sa v kysuckej bráne, tak od tých čias sa čakalo, že sa bude pokračovať, hovorí sa tu o 20. rokoch," vraví starosta obce Anton Tkáčik.
Križovatka v Radoli je vyťažená, križuje sa na nej nielen domáci, ale aj zahraničný tranzit. O pár mesiacov bude dostavaný úsek D3 Čadca Svrčinovec, Čadčania sa kolón zbavia. "Tie problémy, ktoré vznikali v Čadci a na Svrčinovci sa presunú sem do Kysuckého Nového Mesta," poukazuje koordinátor pre mobilitu VÚC Žilina Ľubomír Jánoška.
Riešenie dopravy
Preto aktivisti navrhli riešenie mimoúrovňovej križovatky a predostreli ho Národnej diaľničnej spoločnosti. "Tá sa tohto problému chytila a začala ho rozpracovávať do projektov," vraví Matej Fabšík z iniciatívy D3. Tvoriť ju budú dva pontónové mosty vo výške približne 5 metrov, dlhé 90 metrov. "Pôjdu ponad súčasnú križovatku, tranzitujúce vozidlá medzi Žilinou a Čadcou nebudú musieť zastaviť na svetelnej križovatke, celý vnútroregionálny ruch sa bude diať pod týmto mostom," vysvetľuje Fabšík.
"Mimoúrovňové križovatky sú na to, aby urobili dopravu plynulejšou, keď sú vhodne vyriešené pripájacie pruhy, tak môžu pomôcť dopravnej situácii, ale situáciu vyrieši až D3," myslí si starosta obce Radoľa Anton Tkáčik.
Projektant náklady odhadol na 3 až 4 milióny eur.