Nazreli sme do tunela Višňové: Pozrite, aké nedostatky po sebe zanechal bývalý zhotoviteľ
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
OKRES ŽILINA / Výstavba diaľnice v úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala je mimoriadne problematická. Vláda ju síce oficiálne pozastavila vlani v marci, no v skutočnosti sa tam nepracuje už takmer dva roky. Súčasťou úseku je aj tunel Višňové a naši kolegovia zo žilinského štábu mali možnosť nazrieť dovnútra, aby videli, v akom štádiu je táto dôležitá stavba.
Prechádzali sme rozostavaným tunelom, na ktorého otvorenie netrpezlivo čakalo mnoho motoristov. Tí dúfajú, že termín spustenia celého diaľničného úseku, a teda koniec roka 2023, budúci stavbári dodržia.
Vnútri tunela Višňové
Nový zhotoviteľ bude mať na na tomto objekte ešte veľa práce. Musí totiž napraviť viaceré chyby, ktoré tu zanechal jeho predchodca – či už sú to praskliny alebo aj diery v betóne sekundárneho ostenia. Predstavitelia Národnej diaľničnej spoločnosti nám však prezradili aj iné vážne vady. "Dokumentácia jasne hovorí o tom, aby hrúbka sekundárneho ostenia bola 30 cm, no a my máme miesta, kde je hrúbka výrazne pod 20 cm. Je to určite život ohrozujúca, keby stavebný dozor neprišiel na túto chybu," skonštatovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
V tých častiach, kde je zatiaľ len primárne ostenie pršalo, na zemi sa tvorili jazierka a tiekol aj potok. No ľudia z NDS nás ubezpečili, že toto nie je chyba stavby. "Keď budúci zhotoviteľ tunelovú rúru zaizoluje a nastrieka sa sekundárne ostenie, tak tá voda prirodzene odtečie," vysvetlila Žgravčáková.
Uplynulý týždeň si nielen tunel, ale aj celé stavenisko diaľničného úseku, prezreli odborníci z troch konzorcií, ktoré majú záujem dokončiť stavbu. Víťaza výberového konania čaká neľahká úloha. "Bude musieť prevziať zodpovednosť a záruku za to, že dielo dokončí načas a že bude bezpečné pre motoristov," dodala Žgravčáková.