Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Linky dôvery zaznamenávajú prudký nárast hovorov. Môže za to druhá vlna pandémie
Zdielať na

Linky dôvery zaznamenávajú prudký nárast hovorov. Môže za to druhá vlna pandémie

BRATISLAVA / Ľudia hľadajú pomoc a podporu čoraz častejšie. Je to dôsledok aj aktuálnej situácie. Linka dôvery Nezábudka zaznamenala počas druhej vlny pandémie prudký nárast hovorov.

Duševné zdravie je rovnako dôležité ako to fyzické. Aj preto vznikli rôzne krízové linky pomoci. Jednou z nich je Nezábudka. Linku dôvery Nezábudka prevádzkuje Liga za duševné zdravie. Odborníci prostredníctvom telefonického kontaktu či cez e-mail poskytujú poradňu tým, ktorí sa ocitli v akútnej psychicej kríze či v ťažkej životnej situácii. 

"Linka je dostupná non stop, dá sa na ňu dovolať z celého Slovenska s pokrytím signálom. Je bezplatná, dovoláte sa aj keď nemáte kredit. Je to nízkoprahová služba. Ďalšou výhodou je anonymita," povedala riaditeľka linky dôvery Nezábudka Monika Martinezová. "Linky dôvery dokážu byť veľkou pomocou v tom, že ľudia keď sa rozhodnú zdôveriť, podeliť o to čo ma ťaží trápi, tak je to vlastne ten prvý anonymný kontakt, prvý krok a v tom vidím akoby obrovskú úlohu liniek dôvery," vysvetlil psychológ Ján Záskalan.


Po prvej vlne epidémie zaznamenali na Linke dôvery Nezábudka opäť nárast kontaktov. "Posledný septembrový týždeň a október bol o výraznom náraste, súvisí to s príchodom druhej vlny pandémie, pokiaľ sa bavíme o percentuálnom náraste telefonických, či e-mailových kontaktov, išlo o 75 percentný nárast počas pandémie," uviedla Martinezová.

Okrem doterajších problémov, sa počas pandémie v každom kontakte objavuje téma korony. "Strach o zdravie svoje či blízkych, obavy o budúcnosť, okrem toho nám pribudlo kontaktov s domácou izoláciou. Volajú nám zdravotnícki pracovníci či ľudia z prvej línie, ktorí sú vyčerpaní," ozrejmila riaditeľka linky dôvery.

Na krízových linkách evidujú tiež preťaženosť. "Okrem prijatých a vybavených hovorov eviduje trojnásobný nárast nevybavených kontaktov," informovala riaditeľka Martinezová.

"Môže to byť výzva pre samotné linky dôvery, aby spolu so štátom aj v aktuálnej situácii dokázali vytvoriť jednoduchý dotazník, kde klient ešte pred tým ako zavolá dokáže mať ponuku, rozkľúčovať čo hľadá," uzavrel psychológ Záskalan. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy