Obyvatelia na stav mosta upozorňovali už pred 6 rokmi, hrozilo, že ho zbúrajú úplne
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
MEDZILABORCE / Pred šiestimi rokmi obyvatelia upozorňovali na nebezpečný stav mosta, po ktorom denne prešlo aj 300 kamiónov. Prešovský samosprávny kraj vtedy tvrdil, že je stav uspokojivý. To však už neplatí. Rekonštrukcia sa ukázala ako nevyhnutná a dokonca hrozilo, že ho budú musieť celý zbúrať.
Pred šiestimi rokmi budili kamióny obyvateľov vždy, keď prešli po moste. Most v Krásnom Brode v okrese Medzilaborce bol v nebezpečnom stave. Vtedy sa na našu redakciu obrátili obyvatelia Krásneho Brodu s obavami a hovorili o havarijnom stave mosta. "Však to ráno kamióny, keď idú, čo buky vozia, však to vás zobudí. Tu do Poľska chodia kamióny," opisoval v októbri 2014 jeden z obyvateľov obce. "Pri poslednej mostnej prehliadke bol zaradený do stupňa číslo 4, teda uspokojivý," povedala hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja Veronika Fitzeková.
V tom čase podľa oficiálnych výsledkov za deň po moste prešlo viac ako 1100 áut, z toho takmer 300 kamiónov. Pre región je to nielen spojnica dvoch okresov, ale aj trasa do Poľska. Rekonštrukcia napokon prišla, no to už bol most v štádiu, že zvažovali, či nepôjde k zemi. "V spodnej stavbe výstuž piliérov bola tak obnažená, váhali sme, či tento most nepôjde celý dole, piliere sa zmonolitnili do jedného celku a tá výstuž, ktorá bola, sa doplnila a piliére boli opásané novým betónom a novou výstužou," vysvetlil postup Marcel Horváth, riaditeľ správy a údržby ciest PSK. Rekonštrukcia mosta bola mimoriadne náročná. Je dlhý viac ako 900 metrov a vysoký 15 m. Vedie ponad Laborec a ponad železničnú trať. Na úseku Medzilaborce – Malá Poľana dokopy opravili 8 km ciest a 5 mostných objektov. "Tento 8 km úsek, ktorý bol pôvodne plánovaný za 3,7 milióna sa navŕšil o ďalších 400 tisíc," zhodnotil finančné pokrytie Milan Majerský, predseda Prešovského samosprávneho kraja. "Suma sa navyšovala najmä v súvislosti s týmto mostom, nešlo sa iba do sanácie, ale doslova sme obetónovali piliére nanovo. Tento most by mohol vydržať, ako sa hovorí ďalších, sto rokov," odôvodnil navýšenie Marcel Horváth, riaditeľ správy a údržby ciest. V Prešovskom kraji prešlo modernizáciou viac ako 40 km ciest. Objem projektu bol viac ako 18 miliónov eur. PSK navyše začal aj s obnovou cesty medzi Stakčínom v Uličom v Národnom parku Poloniny. Predpokladaný rozpočet je viac ako 2 milióny eur. Kraj peniaze získal z operačného programu ENI.