Jasno
Bratislava
Prehustená doprava trápi aj menšie mestá. Podľa odborníka na samosprávu riešenia sú
Zdielať na

Prehustená doprava trápi aj menšie mestá. Podľa odborníka na samosprávu riešenia sú

SLOVENSKO / Investičný dlh na slovenských cestách je jeden a pol miliardy. Aj preto jazdíme neraz po tankodromoch. Kolabujúca doprava začína trápiť aj malé okresné mestá. Podľa odborníka na samosprávu riešenia sú a nemusia to byť iba obchvaty.

Humenné sa autami v špičkách zaplnilo skôr, ako hovorili odhady pred rokmi. Pri výstavbe kruhového objazdu bola projektová dokumentácia urobená s výhľadom, že do roku 2025 to stále bude dostačujúca kapacita. To však už dávno neplatí. Kolóny v čase dopravnej špičky trápia vodičov už roky. Plynulosť premávky musia neraz regulovať policajti. Zbiehajú sa tu dva pruhy. Riešením pomaly kolabujúcej dopravy pritom je a podľa posledných informácií to vyzerá tak, že realitou by malo byť čoskoro. "Výstavbou priebežného jazdného pruhu by mali vodiči v smere na Medzilaborce samostatnú prednosť v jazde, pokračovali by plynule, nedávali by prednosť," informuje dopravný inžinier ODI Humenné Ľubomír Černega. 

Na výstavbu priebežného jazdného pruhu je potrebný pozemok vo vlastníctva železníc. "Určite nám vyjdú v ústrety, pôjde to podľa mňa dosť rýchlo k spokojnosti všetkých," hovorí Štefan Ungrady zo Slovenskej správy ciest. "My odovzdáme projektovú dokumentáciu a investorsky to zabezpečí SSC," informuje primátor mesta Humenné Miloš Meričko.b"Ministerstvo bude súčinné, čo bude treba, a to nielen v Humennom ale po celom Slovensku," štátny tajomník ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť.

Odborník na samosprávu vysvetľuje, že problém prehustenej dopravy sa v menších mestách objavuje stále častejšie, hlavne ak ide o významné dopravné tepny. "Na Slovensku každý rok rastie počet áut a tak sa prehusťuje nielen parkovacia politika, ale aj klasické cesty ľudia sa sťahujú na vidiek, ale chodia do škôl v mestách, tam pracujú," hovorí odborník na samosprávu a hovorca ZMOS Michal Kaliňák.

Podľa štátneho tajomníka máme čo doháňať. "Investičný dlh na údržbe je jeden a pol miliardy,m preto jazdíme po tamkodromoch, pretože neinvestujeme do údržby," informuje  Kmeť. "Cestná doprava sa stále zhusťuje, najoptimálnejším riešením by bol veľký obchvat," hovorí Černega.

"Každé väčšie mesto bude musieť riešiť dopravu nie iba tak, že sa dohodne iba v VUCkou, ale aj so železnicami, aby nastavili grafikon tak, aby ľudia nezahusťovali cesty, máme príklady na Kysuciach, kde došlo k takej dohode, cesty sú zjazdnejšie," tvrdí Kaliňák. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy