Vodič autobusu z Polomky už vypovedal!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Prvú výpoveď pred vyšetrovateľom absolvoval dnes vodič autobusu smrti z Polomky
"Vodiča predvolala vyšetrovateľka už niekoľkokrát, avšak vždy sa zo zdravotných dôvodov ospravedlnil," povedala banskobystrická policajná hovorkyňa Mária Faltániová. Všetci svedkovia už svoje výpovede absolvovali. K samotnej výpovedi šoféra sa však hovorkyňa nevyjadrila, uviedla iba, že vypočúvanie trvalo viac ako dve hodiny.
Ako doplnil na dnešnej mimoriadnej tlačovej besede banskobystrický krajský policajný riaditeľ Marian Slobodník, ak by sa obvinený vodič dnes nedostavil bez ospravedlnenia, bol by predvedený. Policajný riaditeľ reagoval aj na doterajšie ospravedlnenia Jána M. a potvrdil, že obvinenému sa skončila práceneschopnosť 24. apríla.
"Vyšetrovateľka stanovila pôvodne termín výsluchu na 5. mája. Predvolaný sa vtedy ospravedlnil z dôvodu zmeny obhajcu, ktorý má zákonom stanovenú lehotu na preštudovanie spisu, čo vyšetrovateľka akceptovala a stanovila ďalší termín na 15. mája. To sa dnes zrealizovalo," dodal na vysvetlenie Slobodník.
Podľa neho ešte dnes bude výsluch analyzovaný a v prípade potreby ďalších úkonov, budú vykonané v krátkom čase. "Jediné, čo bráni skončeniu vyšetrovania, je ukončenie znaleckých dokazovaní," priblížil krajský policajný šéf aktuálny stav.
Policajti predpokladajú, že do konca júna budú k dispozícii všetky znalecké posudky a do konca júla by sa mohlo vyšetrovanie ukončiť. Čaká sa ešte na posudky z odboru zdravotníctva. Tie majú vyhodnotiť rozsah zranení pasažierov, ktoré nehodu prežili a výsledky zatiaľ nemá vyšetrovací tím ani z Ústavu súdneho inžinierstva v Žiline.
Ako potvrdil krajský policajný šéf, dnešný výsluch však nezmenil dôkazovú situáciu a naďalej je obvinený jeden človek. Vodiča autobusu obvinili vyšetrovatelia zo spáchania trestného činu všeobecného ohrozenia ešte v marci, niekoľko týždňov po nehode. Hrozí mu trest od štyroch do desiatich rokov.
"Podľa doteraz zabezpečeného materiálu je príčinou nehody skutočnosť, že vodič nedal prednosť prichádzajúcemu vlaku. Autobus pred priecestím nezastal, ale plynule prešiel na naň. Z predložených vyjadrení Ústavu súdneho inžinierstva vyplýva, že znalci na autobuse nezistili žiadnu technickú chybu, ktorá by mala vplyv na nehodu," povedal vtedy Slobodník.
Vyšetrovanie vykonal krátko po nehode aj odbor bezpečnosti a inšpekcie Generálneho riaditeľstva ŽSR. Jeho pracovníci nezistili žiadne chyby zo strany strojvodcu vlaku. Podľa nich tragédiu zapríčinil autobus so zavinením cudzou osobou. Ich skúmanie však nie je oficiálnym procesným úkonom.