Náhrada legendárnej tatranskej zubačky je už na Slovensku
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
VYSOKÉ TATRY / Náhrada legendárnej tatranskej zubačky je už na Slovensku. Železničiari po prvýkrát vyskúšali, ako jej to ide po tatranských zasnežených koľajniciach. Naplno začne jazdiť až o pár mesiacov, keď bude hotová nová trať smerom z Popradu na Štrbské pleso.
Prvý z piatich vlakov cestoval pod Tatry od utorka. Naložili ho vo Švajčiarsku na tri kamióny. Jedenásty najvyšši vrch Tatier bude mať vlakovú podobu. Takzvaná tatranská bradavica na slovenských koľajniciach. Ďalšie štyri budú tiež pomenované po menej známych tatranských štítoch.
Postupne dorazia na Slovensko ešte - gánok, vysoka, stredohrot a kostolík. "Aj my sa o nich budeme musieť niečo naučiť lebo turisti budú chcieť vedieť niečo o nich," konštatuje starosta Štrby Michal Sýkora. Električkozubačku skladali celý deň v mrazivom a veternom podtatranskom počasí. Kým strednú čast definitívne položili na koľajnice, trvalo to niekoľko hodín.
Vlak bude jazdiť maximálnou rýchlosťou 80 km za hodinu, a mal by ukončiť trápenie turistov, ktorí sa smerom na Štrbské pleso do zubačky občas nevošli. Okrem toho, že ju ešte čakajú skúšky v teréne, musia sa na nej naučiť jazdiť tatranskí rušnovodiči. "Všetkých vodičov, ktorých máme v Poprade, tak zaškolíme aj na tento hybrid," povedal riaditeľ Úseku prevádzky ZSSK Ján Lukáč.
Príchod novej zubačky
Tatranská ozubnicová dráha je legendárna, keď sa demontovala, múzeníci ale a samotná obec koľajnice kúpili , aby mali pamiatku. A z babičky medzi tatranskými vlakmi bude pekne upravená kaviareň osadená na Štrbskom plese.