Koniec 90 na diaľnici v meste. Vláda prišla s návrhom zrušiť obmedzenie rýchlosti
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Rezort dopravy navrhuje zrušenie maximálnej deväťdesiatky za hodinu aj v prípade, že diaľnica prechádza obcou. Vláda ďalej navrhuje zmenu nariadení pri certifikácii automobilových opravovní a tiež povinnosťou zapisovania údajov do registra vozidiel.
Kompetentní navrhujú aj zrušenie maximálnej rýchlosti 90 kilometrov za hodinu. Diaľnica je nadradenou infraštruktúrou voči ostatným. Preto rezort dopravy nepovažuje za potrebné znížiť rýchlosť v prípade, že diaľnica prechádza alebo neprechádza obcou. Ak je potrebné znížiť rýchlosť, má sa to vykonať príslušnými dopravnými značkami. Všetky novo schválené typy vozidiel od 6. júla 2022 a všetky prvýkrát evidované vozidlá od 7. júla 2024 vybavené systémom inteligentného prispôsobenia rýchlosti. Z tohto dôvodu bude potrebné odstrániť značky so začiatkom a koncom obce, pretože systém by nevedel prečítať, aká rýchlosť je na ceste povolená.
Rezort dopravy predkladá nové návrhy v prípade certifikácie automobilových opravovní. Uvažuje tiež o znížení maximálnej povolenej rýchlosti na diaľnici, ktorá prechádza obcou. Návrh je doplnený aj povinnosťou zapisovania údajov do registra prevádzkových záznamov vozidiel.
Rezort dopravy chce dosiahnuť zrušenie povinnej certifikácie autorizovaných opravovní a nezávislých opravovní v rámci zníženia administratívnej záťaže. Tiež plánuje rozšírenie siete staníc technickej kontroly. Pri ťažkých dopravných nehodách, ktoré mali vplyv na bezpečnostné prvky vozidla, akými sú: zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov či zariadenie bŕzd bude následná oprava prvkov postačujúca na základe informácií od výrobcu s príslušným technologickým vybavením. Ministerstvo dopravy navrhuje zaviesť presné definície nezávislej opravovne a autorizovanej opravovne.
V prípade činnosti technickej služby technickej kontroly, technickej služby emisnej kontroly, technickej služby kontroly originality a technickej služby montáže plynových zariadení chce rezort predĺžiť platnosť poverení s tým, aby po ukončení technickej služby bolo treba odovzdať typovému schvaľovaciemu orgánu informačný systém. Navrhujú sa uvádzať obmedzenia pre držiteľov, ktorí reálne dané pracoviská nestavajú a mnohokrát zámerne blokujú miesto v existujúcej sieti, pri vzniku nových staníc technickej kontroly. Platnosť poverení na výkon činnosti niektorých technických služieb navrhuje predĺžiť na desať rokov.Návrh je doplnený aj povinnosťou zapisovania údajov do registra prevádzkových záznamov vozidiel, ktoré sprostredkúvajú webové sídlo s ponukami na predaj a kúpu áut. Túto povinnosť budú mať aj osoby vykonávajúce predaj ojazdených vozidiel nielen v prípade vozidla, ale aj ponuky. V prípade, že by tento návrh prešiel by svoju platnosť nadobudol 1. novembra 2021, okrem ustanovení súvisiacich s nariadením Európskej únie, ktoré majú účinnosť od 6. júla 2022.