Exkluzívny prieskum AKO pre Na hrane TV JOJ: Výhody pre očkovaných schvaľuje 6 z 10 opýtaných
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: AKO/TV JOJ
BRATISLAVA / Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO, ktorý bol realizovaný pre reláciu Na hrane TV JOJ vyplýva, že šesť z desiatich opýtaných chce výhody pre očkovaných ľudí. Sú za ne najmä muži, ľudia vo veku nad 66 rokov. Výhody chcú viac voliči koaličných strán, či mimoparlamentného Progresívneho Slovenska. 48 percent voličov Smeru odmieta výhody pre očkovaných.
Mali, či nemali by mať zaočkovaní ľudia výhody voči nezaočkovaným? (v nemocnici, v reštaurácii, kine...)
Z výsledkov prieskumu vyplýva, že 35,9 percent ľudí si myslí, že očkovaní ľudia by mali mať výhody oproti tými neočkovaným. Odpoveď "skôr by nemali mať výhodu" (12%) a "určite by nemali mať výhodu" (25,7 %) označilo spolu až 37,7 percent ľudí. K otázke sa nevedeli alebo nechceli vyjadriť štyri percentá ľudí.
AKO/TV JOJ
Výhody pre zaočkovaných schvaľujú častejšie muži (38%). Skôr starší ľudia sú za výhody, a to vo veku 66 rokov a viac (42%). Z pohľadu vzdelania by výhody pre očkovaných privítali najviac vysokoškolsky vzdelaní ľudia (47%). Najviac výhody schvaľujú obyvatelia Bratislavského (44%) a Banskobystrického kraja (43%). Občania maďarskej národnosti (39% sú za výhody viac ako tí slovenskej národnosti (36%)..
AKO/TV JOJ
Výhody oproti nezaočkovaným schvaľujú najmä voliči strán Progresívne Slovensko (67%), SaS (61%), OĽaNO, Nova, KÚ, ZZ (58%), KDH (38%).
To, že zaočkovaní "určite by nemali mať výhodu" si myslí až 67 percent voličov hnutia Republika, za výhody je desať percent voličov Republiky.
Devätnásť percent voličov Smeru si myslí, že by mali mať zaočkovaní výhody, odmieta ich 48 percent. O deväť percent viac (28%) voličov Hlas-SD si myslí, že by zaočkovaní mali mať výhody. To, aby určite výhody nemali si myslí 23 percent voličov strany Petra Pellegriniho.
AKO/TV JOJ
Online prieskum agentúry AKO prebiehal v dňoch od 8.11 do 16.11.na vzorke tisíc ľudí.