Stále sme automobilovou veľmocou, ale v elektromobilite zaspávame. Nebudujeme infraštruktúru
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Zväz automobilového priemyslu upozorňuje na to, že vláda musí viac podporovať nákup elektro-mobilov ako aj výstavbu nabíjacej infraštruktúry. Slovensko inak nesplní ciele v ekologizácii dopravy.
Nie po prvý raz a naposledy v lete mali automobilky veľkú tlačovú besedu, kde upozorňovali, že v zaostávame v elektromobilite na všetkých frontoch.
"To je vec, ktoré by nás mala alarmovať," povedal prezident Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej Republiky, Alexander Matušek. Minister hospodárstva a minister dopravy sa odvolávali na plán obnovy, že ten všetko vyrieši. Kedy a ako neprezradili.
"O našich konkrétnych plánoch budeme informovať vtedy, keď budú zrelé na zverejňovanie," povedal v minulosti Richard Sulík.
Máme tu ďalší rok a automobilový zväz bije na poplach opäť. Naďalej zaostávame v registrácii nových ekologických áut, ako aj v infraštruktúre. Paradoxne pritom vyrábame stále najviac áut na svete pri prepočte na obyvateľa. Skoro dvesto ročne, kým v takom najbližšom Česku, okolo stovky. Výrobcovia varujú, že spíme na vavrínoch, keďže nám v rámci výroby a prechodu na elektromobilitu chýba to najdôležitejšie.
"Baterkárne, čo je tá budúcnosť elektrickej mobility, sa budujú všade v Európe, okrem Slovenska," uviedol Alexander Matušek.
Po opätovnej kritike automobiliek, ktoré ťahajú našu ekonomiku, export či zamestnanosť, sa od ministra Sulíka dozvedáme toto: "Časť peňazí má pochádzať z eurofondov, z tej novej partnerskej dohody a časť peňazí pôjde z plánu obnovy." Baterkáreň ale nemáme a v infraštruktúre zaostávame.
Slovensko sa pritom ešte vlani pridalo k ďalším jedenástim krajinám Európskej únie do baterkového megaprojektu v celkovej hodnote 9 miliárd eur, od ktorého si v rámci Slovenska veľa sľuboval eurokomisár Maroš Šefčovič.
"Táto investícia by mala len na Slovensku priniesť viac ako 2 400 nových pracovných miest," uviedol Maroš Šefčovič.
Naďalej tak platí, že na papieri dokážeme oveľa viac, ako v realite. V prípade elektromobility na Slovensku platí, že problém nie je v nedostatku elektriny.
"O to zarážajúcejšie je, že tie firmy chodia do krajín mimo Slovenska," doplnil Alexander Matušek.