Bratislavský dopravný podnik má problém s nedostatkom vodičov. Kvalitu MHD zachraňuje pandémia
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA/ BANSKÁ BYSTRICA / Bratislavský dopravný podnik zápasí s nedostatkom vodičov, a zatiaľ sa to nepodarilo vyriešiť ani zamestnancami zo zahraničia. Kvalitu dopravy v hlavnom meste tak vlastne zachraňuje pandémia, teda znížená mobilita ľudí.
Dopravný podnik Bratislava aktuálne zamestnáva zhruba 1 500 vodičov. Už teraz je každý desiaty cudzinec. Ani to ale nestačí.
"Dopravný podnik Bratislava by potreboval prijať 90 vodičov na zabezpečenie komfortnej prevádzky MHD," povedal hovorca Dopravného podniku Bratislava, Martin Chlebovec.
Na nedostatok vodičov upozorňuje dopravný podnik hlavného mesta už roky. Chýbajúcich šoférov láka na viaceré benefity. Napriek bezplatnému vodičskému preukazu, či príspevku na bývanie, Bratislave chýbajú najmä vodiči autobusov a trolejbusov. Aktuálny plat sa pohybuje v rozpätí 1 300 až 1800 eur v hrubom. To môže byť v hlavnom meste s vyššími životnými nákladmi problém.
V Banskej Bystrici problém s vodičmi aktuálne nemajú, dokonca vypomáhajú aj iným dopravcom. "Priemerný plat je na úrovni 1 400 eur, plus počas kovidového obdobia príplatky," uviedol predseda predstavenstva SAD Zvolen, Adrian Polóny.
Doprava v meste funguje v štandardnom režime. Začiatkom januára zredukovali spoje, ktoré neboli využívané.
"Nedošlo k zrušeniu liniek, len vybraných spojov na niektorých linkách, avšak dôvodom nebol nedostatok vodičov, ale optimalizácia spojov," povedala hovorkyňa primátora v Banskej Bystrici, Dominika Adamovičová.
Pandémia bratislavskému podniku paradoxne pomáha aj škodí. Na jednej strane môžu jazdiť v prázdninovom režime, na strane druhej prichádzajú aj o tých vodičov, ktorých majú.
"Momentálne zaznamenávame do 5 percent zamestnancov, ktorí sú v karanténe," priblížil Chlebovec.
Vážnejšie to môže byť medzi desiatym až dvadsiatym februárom, teda v čase omikronovej špičky. "Očakávame, že v čase toho vrcholu sa počas týždňa infikuje 5 až 10 percent celej populácie," povedal matematik Richard Kollár.
"V prípade, ak by sa situácia s omikronom zhoršila, máme pripravených viacero scenárov v závislosti od disponibilných zamestnancov a počtu pripravených cestujúcich," vyhlásil Chlebovec.
Podľa našich informácií už vodičov pre Bratislavu, ale aj iné mestá hľadajú personálne agentúry v zahraničí.