Skoro jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Odmeny za očkovanie pre seniorov stále viaznu, niektorí márne čakajú
Zdielať na

Odmeny za očkovanie pre seniorov stále viaznu, niektorí márne čakajú

SLOVENSKO / Pred niekoľkými týždňami sme informovali o tom, že viacerí seniori, očkovaní u svojho obvodného lekára, márne čakali na sľubovanú odmenu od ministerstva financií. Údaje mali uviaznuť v databázach NCZI. Tento úrad okamžite prisľúbil, že urobí revíziu databáz a urobí opatrenia, aby sa problém už nezopakoval. Napriek tomu, počet seniorov, ktorí márne čakajú na odmenu, je ešte stále veľa.

Pani Studená zo Svätého Jura sa dala aj tretíkrát zaočkovať u svojho obvodného lekára a čakala na odmenu. Tá však neprichádzala. "Som volala na finančnú správu Banskú Bystricu, tam mi bolo povedané, že nie sme zaevidovaní, že musia to dať programátorom preveriť a že uvidíme o 2-3 dni, alebo na budúci týždeň," hovorí pani Studená. 


Mrzí ju, že dovolať sa na call centrum bolo komplikované a aj tak nevie ako ďalej, z informácie nie je o nič múdrejšia. "Týkalo sa to aj mojej 95-ročnej mamy," povedala Studená.

Obvodný lekár, ktorú pani Studenú očkoval, potvrdzuje, že síce za posledné dva týždne sa situácia o niečo zlepšila, ale problémy nie sú ojedinelé.

"Pacienti nedostali informáciu o vyplatení, čakajú a snažia sa dovolať a nemajú šancu sa tam dovolať a zistiť, v čom je problém. Vo všeobecnosti call centrum vyzerá momentálne asi jediný zdroj informácií o tom, že či je nejaký problém," priblížil lekár Pavol Trnovec.

A aj tam sa dovolať bol podľa viacerých problém. "Ja volám kvôli manželovi, že bol zaočkovaný 20. novembra, ale zistili sme, že všetci sú už odmenení, čo boli decembroví, čo boli v januári," povedala pani Štefánia Adamčíková.

Pani sa bola zaočkovať v decembri a odmenu si už vyzdvihla. Jej manžel ešte márne čaká. Dovolal sa do call centra, ale v evidencii ho nemali. Volala aj ona, pochodila rovnako. "Nie, on nie je zaradený, dajú to technikom," uviedla Adamčíková.

Finančná správa priznáva, že dovolať sa do call centra bolo v určitom období naozaj problematické.

"Situácia bola taká, že dopyty rapídne rástli dňom po dni, až sme evidovali desiatky tisíc takýchto dopytov," upresnila hovorkyňa Finančného riaditeľstva Slovenskej republiky, Martina Rybanská. 

Pri sotva dvoch desiatkach pracovníkov to nebolo možné zvládnuť. "Preto sme call centrum kapacitne a personálne posilnili," vysvetlila Rybanská. 

V týchto dňoch by to už malo byť lepšie. Finančná správa odporúča v prípade, že volajúci nechcú dlho čakať, o informáciu požiadať prostredníctvom e-mailu.

Národného centra zdravotníckych informácií sme sa chceli opýtať, v akom stave sa nachádzajú prepojenia jednotlivých databáz. No odmietli nás s tým, že stanovisko nám poskytnú až po tom, ako preskúmajú jednotlivé prípady, o ktorých sme vás v tejto reportáži informovali.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy