Jasno
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Zdravotná sestra si roky platila pripoistenie k PN. Po liečbe koronavírusu jej ho odmietli vyplatiť
Zdielať na

Zdravotná sestra si roky platila pripoistenie k PN. Po liečbe koronavírusu jej ho odmietli vyplatiť

BRATISLAVA / Zdravotná sestra s 26-ročnou praxou z Bratislavy je jednou z mnohých zdravotníkov, ktorých koronavírus pripútal k lôžku. Má zjazvené pľúca a po 10-mesačnej práceneschopnosti už nie je ani schopná vrátiť sa k pacientom. Hnevá ju, že si roky platila pripoistenie k PN-ke a keď si ho teraz chcela uplatniť, neuspela.

Pani Ľudmila posledných 9 rokov svojej dlhej praxe sestry odpracovala na oddelení chirurgie v Univerzitnej bratislavskej nemocnici. Tomu je ale koniec. "Nemôžem robiť na oddelení, lebo nevládzem," povedala pani Ľudmila. Keď pred desiatimi mesiacmi ochorela na covid, liečbu zvládla svojpomocne a využila svoje vedomosti. "Doma som si dávala venózne antibiotiká a od kamošky som si požičala kyslíkový prístroj," vysvetlila pani Ľudmila. 

Jej zdravotný stav sa ale nezlepšoval, s koronavírusom sa ozvala aj astma. "Mala som ťažký zápal pľúc a následne som bola aj na liečení. Chodila som na pľúcne oddelenie a rôzne rehabilitácie," povedala. Jej PN presiahla desať mesiacov, a tak sa rozhodla uplatniť si pripoistenie k PN v rámci životnej poistky. Mesačne platí 60 eur. "Tvrdia, že nemám nárok, lebo mám astmu. Chcú odo mňa doložiť liečbu covidu, ale covid sa nelieči, liečia sa len príznaky," uviedla pani Ľudmila. 

"25. januára nám doložila doklad o pozitívnom PCR teste, okrem toho, čo sa týka liečby Covidu, nemáme k dispozícii žiadnu inú lekársku dokumentáciu. 23. februára už z prvej lekárskej správy vyplýva diagnóza chronická astma a konštatuje sa, že nález pľúc je negatívny," uviedla hovorkyňa poisťovne UNIQA Beáta Lipšicová. 

"Odvolávajú sa na moju astmu, lebo na tú mám výluku," povedala pani Ľudmila. "Ak by sa následkom covidu zhoršilo klientke akékoľvek iné ochorenie, ktoré by mala poistené, mala by nárok na plnenie. Lekári v správach ako dôvod PN-ky uvádzajú astmu a astmu má klientka vo výlukách z poistenia," vyjadrila sa Lipšicová. 

Pani Ľudmila ale s takýmto rozhodnutím nesúhlasí. V lekárskej dokumentácie je uvedená chronická obštrukčná choroba pľúc, ale predtým je slovíčko postcovid. Je rozhodnutá opäť navštíviť svoju pľúcnu lekárku a poprosiť ju o lekársku správu s presným popisom priebehu ochorenia a následným poškodením pľúc. "Človek sa spolieha na to, že keď si platí poistku, dostane vyplatené," uviedla pani Ľudmila. "Ak klient s rozhodnutím poisťovne nesúhlasí, môže sa voči rozhodnutiu odvolať. Sťažnosť a celú udalosť následne opätovne preskúmame, aj cez posudkových lekárov," povedala Lipšicová. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy