Cestujúci MHD budú mať svojho ombudsmana
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA/Ľudovít Vaniher
Od piatka môžu nespokojní cestujúci adresovať sťažnosti ombudsmanovi
Cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Bratislave budú mať od piatka svojho ombudsmana. Stala sa ním mediátorka Soňa Ďurčová, ktorá je zamestnankyňou Dopravného podniku Bratislava.
Jej úlohou bude riešiť všetky sťažnosti, podnety, postrehy či návrhy od občanov. Tie sa môžu týkať kvality cestovania, grafikonov, ale aj správania vodičov a revízorov. "Občan by nemal mať pocit, že je len číslo. Dopravný podnik by mal slúžiť všetkým obyvateľom Bratislavy a tí by mali vedieť, že sa na podnik môžu obrátiť, keď budú mať problém," povedala dnes Ďurčová.
Mediátorka bude sídliť v budove dopravného podniku na Olejkárskej ulici. Záujemcovia ju môžu kontaktovať prostredníctvom e-mailu na adrese [email protected], mobilné číslo dopravný podnik zverejní.
Cestujúcim bude ombudsman k dispozícii podľa potreby. Časom sa prispôsobí občanom, nebráni sa ani osobným stretnutiam. "Som ochotná prísť ráno o 8:00, ale aj večer o 17:00," doplnila Ďurčová. Cestujúcich však upozorňuje, aby svoje podnety nepodávali anonymne. Sťažovateľom by mala odpovedať o zaregistrovaní podnetu do 24 hodín, do 30 dní by mala informovať o riešení problému.
Dopravný podnik Bratislava má okolo 3 100 zamestnancov, denne je v premávke okolo 800 vozidiel. Ročne rieši podnik okolo 1 000 podnetov od občanov. K vytvoreniu funkcie ombudsmana pristúpil dopravný podnik v záujme otvorenejšej komunikácie s cestujúcimi a zvýšenia efektívnosti vybavovania podnetov cestujúcich.