Pri stavbe R7 na juhu Bratislavy je výhodnejší variant C
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR
Komplikovanej dopravnej situácii v Pod. Biskupiciach odzvoní najskôr v roku 2016
Ako ďalej vyplýva z informácií, ktoré poskytol hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič, náklady na variant C vrátane privádzačov by stáli 3,203 mld. Sk (106,32 mil. eur) vrátane dane z pridanej hodnoty a spolu s ostatnými opatreniami 3,523 mld. Sk (116,94 mil. eur). Variant A, označovaný ako červený, by stál 3,263 mld. Sk (108,31 mil. eur) a celkovo so súvisiacimi nákladmi 6,787 mld. Sk (225,29 mil. eur).
Variant C v dĺžke 6,98 kilometra a spolu s privádzačmi 9,7 kilometra podľa rezortu dopravy nezasahuje do zákonom chránených území prírody. Maloplošné územie Topoľové hony má byť preklenuté estakádou. Tento variant zabezpečí dopravné pripojenie zo severovýchodnej časti územia Alžbetin dvor, Miloslavov, Štvrtok na Ostrove.
"Iba v prípade oneskorenia realizácie diaľnice D4 bude potrebné upraviť existujúcu Ulicu svornosti rozšírením na štvrtý pruh. Na celom úseku bude navrhnuté oplotenie, zabraňujúce preniknutiu zveri na cestu, dva podchody pre živočíchy," uvádza rezort dopravy. Na tejto trase bude potrebné vybudovať protihlukovú stenu v dĺžke 5,5 kilometra pri nákladoch 210 mil. Sk (6,97 mil. eur).
Variant A nie je bez D4 prevádzkyschopný. Jeho výstavba je podľa rezortu dopravy podmienená výstavbou úseku D4 od križovatky Ketelec po križovatku Rovinka v dĺžke 3,56 kilometra alebo prepojením D4 na D1 poza areál Slovnaftu v dĺžke 7 kilometrov. To by si vyžiadalo náklady 3,15 mld. Sk (104,56 mil. eur).
Táto trasa má menšie negatívne vplyvy na obyvateľstvo, keďže vedie ďalej od zástavby. Vedie však v kontakte s chránenými územiami a približuje sa k chránenému územiu Dunajské Luhy, zahrnutému do systému Natura 2000. "Z uvedeného dôvodu je potrebné vybudovať kompenzačné opatrenia - štyri ekodutky, nepriehľadné protihlukové a protioslnivé steny - multifunkčné bariéry v dĺžke 3,5 kilometra a na celej trase oplotenie, zabraňujúce vniknutiu zveri na cestu," dodáva ministerstvo dopravy. Stálo by to 330 mil. Sk (10,95 mil. eur).
Začatie výstavby R7 a úseku D4 Bratislava - Jarovce - Ivanka sever sa v súčasnosti dostáva do jedného časového horizontu. "Po ukončení týchto stavieb sa zabezpečí distribúcia dopravy z R7 po D4 a zároveň sa vylúči tranzitná doprava z prieťahu cesty I/63 mestskou časťou Podunajské Biskupice," uzatvára rezort dopravy. Pri tomto riešení navyše mesto Bratislava nemusí okamžite vybudovať miestnu komunikáciu okolo Slovnaftu s prepojením Bajkalskej ulice a D4.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. ako investor už predložila projekt výstavby úseku R7 na posúdenie vplyvov na životné prostredie. Ako vyplýva z investičného zámeru, s výstavbou R7 z Bratislavy do Dunajskej Lužnej by sa malo začať v roku 2013, pričom ukončenie výstavby je naplánované o tri roky neskôr.
Úsek Bratislava - Dunajská Lužná je úvodnou časťou prvého úseku R7 Bratislava - Holice, ktorý je súčasťou tzv. južného ťahu R7 Bratislava - Dunajská Streda - Nové Zámky - Veľký Krtíš - Lučenec a ďalej sa napojí na rýchlostnú cestu R2. "Tento úsek bol vybraný, aby riešil v predstihu dopravný problém cesty vedenej intravilánom obcí Rovinka a Dunajská Lužná, kde už v súčasnosti dopravná intenzita pri 40 km/hod. prekračuje výkonnosť existujúcej cesty," konštatoval investor.