Máme prvú holografickú bankárku. Umelá inteligencia má viacero výhod
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Na Slovensku už máme prvú holo-grafickú bankárku. Volá sa "Vesna" a klientom bude pomáhať pri riešení základných problémov. Táto novinka by sa mala postupne objaviť na modernejších pobočkách a jej služby budú čoskoro dostupné aj na internete. Tí odvážnejší ju dokonca môžu pozvať aj na rande.
Jej vizáž je dielom výskumu medzi tisíckami klientov bánk. Vesna má približne 35 rokov a oblieka ju módny návrhár Martin Hrča. Jej úlohou nie je byť za peknú, ale pomáhať.
"To v pozadí je možno viac dôležité ako samotná vizáž tej Vesny," hovorí generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne, Peter Krutil.
Stačí prísť, vyžiadať si jej pozornosť a formulovať otázku. Ak nerozumie, prepojí klienta na živého kolegu.
"V tejto chvíli je to 300 najčastejšie sa opakujúcich zámerov - karty, účty, investovanie alebo úvery," priblížil manažér projektu Vesna, Peter Petenyi. Vesna vie síce klientom pomôcť pri riešení viacerých otázok. Žiaľ, nateraz na pozvánku na kávu nevie poskytnúť uspokojivú odpoveď.
Je ešte mladá a s pribúdajúcim vekom by mala zvládnuť i ľahkú neformálnu debatu. "Je naozaj zameraná na oblasť bankovníctva v tejto chvíli," pokračuje Petenyi.
"Banky majú takýmto spôsobom veľmi jednoducho spracované najčastejšie otázky klientov," uviedol Pavel Škriniar z Ekonomickej univerzity v Bratislave.
To ale nie je zďaleka jej jediná výhoda. "Pre banky je to nesmierna časová aj peňažná úspora," povedal Škriniar.
"Ona nepýta dovolenku, nechce vyšší plat, bude stále usmievavá a bude stále k dispozícii," hovorí o výhodách šéfredaktor spravodajského portálu zo sveta IT Touch it, Ondrej Macko.
Veru, pracovať 24 hodín denne dokáže len umelá inteligencia. Napriek uvedeniu prvej holografickej asistentky do života naďalej platí, že väčšinu problémov klientov budú musieť stále riešiť zamestnanci banky.
"Bankéři nebudou mít co žrát tu nehrozí si myslím," povedal Krutil.
Práve naopak, bankéri aj klienti si od tejto technológie sľubujú zvýšenie kvality osobného poradenstva.