Aj napriek rastu cien áut stúpa dopyt po luxusnejších, málo jazdených vozidlách
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA
INZERCIA / V Mototechne sa za 1. štvrťrok predalo dvakrát viac luxusnejších áut ako za rovnaké obdobie vlani. Ide o 2. najlepší kvartál od znovuobnovenia tejto značky
Mototechna, ktorá patrí do skupiny AURES Holdings s tridsaťročnou históriou, sa zameriava na predaj nielen zánovných vozidiel, ale aj luxusnejších modelov takmer všetkých automobiliek. Za prvý štvrťrok 2022 predala dvojnásobné množstvo luxusnejších áut v porovnaní s prvým štvrťrokom 2021. Ide o druhý najlepší kvartálny výsledok v období novodobého pôsobenia značky Mototechna. Najväčší záujem je o modely českej automobilky Škoda, a to o Kodiaq alebo Enyaq.
„Naprieč všetkými krajinami, kde pôsobíme, a to nielen so značkou Mototechna, ale aj v rámci autocentier AAA AUTO, rastie záujem o mladé luxusnejšie modely áut. Dôvodov je niekoľko. Vplyvom pandémie sa zákazníci rozhodli do automobilov investovať viac, aby si zaistili pohodlie a bezpečie, ktoré v hromadnej doprave nenájdu. Druhým dôvodom je, že vozidlá v nižšej a nižšej strednej triede sú častejšie vyrábané s motormi s menším objemom. Prémiové vozidlá si naopak spravidla zachovávajú silnejšie motory,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings. V slovenskej Mototechne sa za prvý štvrťrok 2022 predalo dvojnásobné množstvo prémiových mladých automobilov.
„Ide o druhý najlepší kvartálny predajný výsledok. Iba v poslednom štvrťroku minulého roku sa ich predalo na Slovensku dokonca ešte o 30 % viac. V tomto období záujem o luxusnejšie vozidlá gradoval. Postupne však môžeme očakávať, že dopyt po týchto autách, aj s ohľadom na rast cien paliva, bude skôr stagnovať, než ďalej rásť,“ doplnila Karolína Topolová.
Kupujú si ich hlavane muži, no celková ponuka v SR klesá
Luxusnejšie vozidlá si v slovenskej Mototechne kupujú takmer výhradne muži, najčastejšie podnikatelia. Najväčší záujem je o vozidlá Škoda Kodiaq vo veku do piatich rokov. Tento rok je to aj dopyt po modeli Škoda Enyaq, ktorý je medzi populárnymi vozidlami nováčikom.
Bohužiaľ, zatiaľ čo dopyt rastie, ponuka pri najžiadanejších modeloch na slovenskom trhu jazdených vozidiel podľa dát pravidelnej analýzy Barometer, ktorú pripravuje spoločnosť AURES Holdings, klesá. Napríklad celková ponuka najžiadanejšej Škody Kodiaq na slovenskom trhu klesla za prvý kvartál tohto roku v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku o 24 %. Cena v tomto období vzrástla o 19 %, pričom mala najčastejšiu hodnotu na úrovni 40 999 eur.
Najpredávanejšie modely áut v cene nad 24 500 eur v slovenskej Mototechne | |||
1. | Škoda Kodiaq | 6. | BMW X5 |
2. | Škoda Enyaq | 7. | Ford Custom |
3. | Toyota RAV 4 | 8. | Ford Ranger |
4. | BMW X6 | 9. | Škoda Superb |
5. | Toyota Hilux | 10. | Land Rover Discovery |