Spoznajte históriu vzniku firmy Kompava siahajúcu až do roku 1996
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA/1. apríla oslávila spoločnosť 20 rokov
INZERCIA / Písal sa rok 1996 a majiteľke spoločnosti Kompava by v tom čase ani vo sne nenapadlo, že jej prvotná idea o spoločnosti s výživovými doplnkami sa neskôr premení v dvadsaťročný úspech. Je dôležité spomenúť aj fakt, že technológie a spôsob, akým v súčasnosti známa firma funguje, boli v začiatkoch značne odlišné a za uplynulé roky prešli zásadným „faceliftom“. Poďme si však pripomenúť najväčšie historické momenty vzniku tejto legendárnej značky a spoločne s nami nahliadnite do zákulisia, ktorým vás ochotne prevedie samotná majiteľka spoločnosti Kompava Ing. Želmíra Komorechová.
Je to príbeh o odhodlaní, drine a veľkých cieľoch či víziách, ktorým sa zakladateľka dokázala postaviť čelom a aj vďaka tomu žije Kompava vlastným životom dodnes. Zrejme by málokto povedal, že história spoločnosti siaha až do roku 1996. V tom čase manželovi zakladateľky firmy Kompava ponúkli k odkúpeniu zabehnutú značku Kompava z Nového Mesta nad Váhom, ktorá pôvodne fungovala ako veľká konzervárenská firma so zameraním na výrobu zaváraných produktov. „Rozhodli sme sa odkúpiť meno a brand. Mnoho ľudí si myslí, že Kompava vychádza z môjho priezviska, ale nie je to tak. Je milé, že ma občas volajú pani Kompavová a nie Komorechová,“ objasňuje hneď na úvod vtipné fakty šéfka firmy, ktorá vzápätí dodáva. „Kompava je náhoda prvých troch písmen, keďže, ako som spomínala, pôvodný názov sme odkúpili. Môj manžel to kupoval s tým, že on bol strojár a ja som bola biochemička, ktorá pracovala pre jeho firmu a do strojáriny som sa nevedela včleniť. Aj, preto som sa chcela venovať niečomu, čo ma bude viac napĺňať,“ prezrádza úspešná majiteľka firmy Kompava a súčasná držiteľka niekoľkých ocenení v oblasti podnikania Ing. Želmíra Komorechová.
SITA/Majiteľka spoločnosti Kompava Ing. Želmíra Komorechová, ktorá sa v roku 2021 stala Absolútnou Slovenskou roka.
Ako Kompava vyplnila dieru na slovenskom trhu
Predpríprava na splnenie veľkého sna o firme s výživovými doplnkami nabrala reálne kontúry až s príchodom 1. apríla v roku 2002, kedy bola spoločnosť Kompava oficiálne založená. Jedným z podnetov k založeniu firmy bol aj synovec pani Komorechovej, ktorý sa venoval triatlonu a chodievala ho povzbudzovať na jeho preteky. „Synovec Tomáš bol jeden z podnetov, ktoré prispeli k tomu, že som si založila firmu. Bol to dríč. V závere pretekov som vždy videla v cieli nesmierne vyčerpaných športovcov, ktorí boli na pokraji síl. Vedela som, že zo stravy telo nevie využiť všetky živiny, keď nemá správnu stimuláciu a regeneráciu. Organizmus vždy niečo postráda, a preto nebude schopné dosiahnuť ani vrcholových výkonov. Aby športovec dosiahol tie najlepšie výsledky, ovplyvňuje to množstvo faktorov a práve tie správne doplnky výživy vedia výkonom dostatočne napomôcť. V tom čase boli na Slovensku len dovozové produkty a bola tu diera, ktorú som si myslela, že by som mohla vyplniť,“ zaspomínala si na svoje začiatky majiteľka. „Mala som na to vzdelanie, vedela som, čo je šport, čo športovec potrebuje na to, aby dosiahol vrcholové výkony, a tak sa to časom všetko začlenilo do jednej veľkej gule. Pol roka predtým, než vznikla firma som si v predstihu pripravila 6 základných produktov, aby sme mali ľuďom, čo predávať,“ pokračuje v rozprávaní príbehu pani Komorechová, ktorá si povedala, že firmu Kompava so zameraním na výrobu výživových doplnkov založí prvého apríla. „Povedali sme si, že prvý apríl bude ten deň, kedy založíme Kompavu, ktorá bude vyrábať výživové doplnky a ak to aj nevyjde, schováme to za prvoaprílový dátum, no na koniec to nebol žart, hoci bolo za tým niečo schované a boli to isté zadné vrátka,“ dodáva s úsmevom šéfka, ktorá tento rok oslávila 20 rokov úspešného pôsobenia v biznise.
SITA/Majiteľka spoločnosti Kompava Ing. Želmíra Komorechová, ktorá sa v roku 2021 stala Absolútnou Slovenskou roka.
Vtedy a dnes: Ako fungoval biznis pre 20 rokmi
Hoci aj v tomto odvetví nastali po rokoch zmeny v dopyte či v technológiách a vývoji, jedno zostalo, aj naďalej kľúčovou zložkou úspechu, a to predovšetkým poskytovanie kvalitných služieb zákazníkom. Od samého začiatku bolo prioritou spoločnosti Kompava, aby načúvala potrebám klientov, a aby vedela byť každému nápomocná pri riešení zložitých problémov v rámci ich kondície a zdravia. V konečnom dôsledku úspech firmy sa meria spokojnosťou a pozitívnymi recenziami od vás, našich zákazníkov, ktorých má Kompava doposiaľ na svojom konte naozaj neúrekom. Ak by sme sa však retrospektívne vrátili do úplných začiatkov fungovania firmy Kompava, biznis prešiel skutočným obratom.
„Ak porovnám súčasnosť a celkový vývoj firmy počas dvadsiatich rokov, tak je to obrovská zmena a otočka o 360 stupňov. Weby boli skôr edukačné a predajnosť produktov na trhu bola založená na fitness centrách. O e-shopoch vtedy nebola ani reč, a tak si všetky produkty ľudia kupovali práve vo fitkách. Dnes sa už z toho upustilo. Dokonca, naše produkty sa nepredávali ani v lekárňach či v drogériách, ako je tomu teraz. Preto, keď sme mali prvých 6 produktov (dnes ich máme 80), bolo nesmierne ťažké, aby sme ich vôbec predali. Všade, kde som išla mi „dali po nose“ a odmietli ma so slovami, že som slovenská firma. Dokonca sa ma pýtali, prečo nemám americké či nemecké produkty. Nikto nám vtedy absolútne neveril a k tomu značka Kompava nebola ešte známa. Veľmi ťažko sa podnikalo. Teraz je už Kompava považovaná za dôveryhodnú a obchod sa viac sústreďuje do online priestoru. Ľudia sú pochopiteľne s dobou aj pohodlnejší. Dnes si objednáte produkt a zajtra ráno vám príde domov. Snažíme sa, preto vyhovieť zákazníkom a ich potrebám a taktiež sa adaptovať inováciám, ktoré každá doba prináša,“ vysvetľuje majiteľka.
SITA/Majiteľka firmy Kompava s manželom na narodeninovej oslave spoločnosti, ktorá 1. apríla oslávila 20 výročie pôsobenia na trhu.
Iba spoločnosti, ktoré sa počas rokov zosúladili s novými inováciami či postupmi mohli zaznamenať v priebehu rokov najväčší rast a úspech. S pokorou si dovolíme tvrdiť, že Kompave sa podarilo rokmi tvrdej práce úspešne etablovať na trh a aj vďaka tomu si mohla tento rok sfúknuť úctyhodných dvadsať sviečok na torte.
„Každý kto podniká, bude určite so mnou súhlasiť, že podnikanie nie je ľahké, pretože sú krásne dni, sú ťažké dni, ale treba ich prekonať. Je nutné mať jasné méty, za ktorými pôjdete a rovnako zamestnancov, ktorí budú držať s vami kormidlo úplne od začiatku. Každému doporučujem mať cieľ a nemať strach. Strach je strašne zlý radca a nič s ním nevyriešite. Musíte myslieť aj na seba a nájsť si aspoň jednu hodinku sám pre seba, pretože každý si to zaslúžime, a potom všetko príde. Keď si niečo zamaniete, tak si myslím, že to dokážete. Mne sa to vždy darilo a verím, že sa mi bude dariť aj naďalej. Mojou veľkou túžbou zostáva, aby som svoju firmu odovzdala svojej dcérke (Pozn. Red. Súčasná riaditeľka marketingu Kompava Mgr. Lucia Komorechová) a predala ju tak, aby ma vždy len chválila a rovnako, aby mi nepovedala, že som niečo nedotiahla. Čiže je predo mnou ešte veľká výzva, aby som firmu odovzdala v dobrej kondícii,“ dodáva na záver majiteľka, z ktorej neustále vyžaruje sila a pozitívna energia.
SITA/Ing. Želmíra Komorechová (vpravo), majiteľka spoločnosti Kompava s dcérou Mgr. Luciou Komorechovou, ktorej chce svoju firmu v budúcnosti odovzdať.