Železnice modernizujú trať na Záhorí. Súčasťou projektu je aj demontáž historického mosta
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ZÁHORIE / Staré vymenia za nové. Železnice modernizujú trať na Záhorí, súčasťou projektu je aj demontáž historického mosta pomocou autožeriavu v úseku Brodské na hranici medzi Slovenskom a Českom. Cieľom projektu je okrem komfortu aj zvýšiť bezpečnosť na trati. Asanácii sa venuje pyrotechnik, ktorý minulý rok zneškodňoval leteckú bombu na bratislavských Nivách.
Most vznikol pred viac ako sto rokmi. Zbombardovali ho partizáni ešte počas druhej svetovej vojny. "Aby zamedzili nemeckým vojskám zásobovať svoje jednotky muníciou a ďalšími logistickými materiálmi," vysvetlil pyrotechnik Ján Feher. Most vtedy čakala rekonštrukcia. Hoci odvtedy slúžil ďalšie dekády rokov, zaslúžil si modernizáciu, v rámci ktorej sa používa 220-tonový autožeriav.
Kovové časti bývalého mosta sa odovzdajú Železniciam SR
"Medzi ciele tohto projektu patrí napríklad napojenie infraštruktúry na európsku dopravnú sieť. Zlepší sa kvalita a bezpečnosti prevádzky na železničných tratiach, skrátia sa jazdné časy, zredukuje sa hluk a znečistenie ovzdušia a zlepší sa komfort pre cestujúcich," vysvetlila hovorkyňa ŽSR Ria Fejk Achbergerová. "Bude tu jeden zaslúžený moderný most, ktorý bude pýchou tohto regiónu," dodal pyrotechnik. Pyrotechnik Ján Feher si už ale svoje prvenstvo za demoláciu mosta nepripíše. "Jeden pán, bývalý partizán, ktorý je dodnes žijúci v Banskej Bystrici, hovoril históriu, ako sám podmínoval tento most, bolo to pre mňa frustrujúce. Vedel som, že tú demoláciu pripravujem niekoľko mesiacov a hovorím s pánom, ktorý už ma predbehol dávno," opísal Feher.