Slováci nakúpia v akcii takmer polovicu všetkých potravín. Môžu za to vysoké ceny produktov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Vysoké ceny v obchodoch a nečinnosť kompetentných dávajú do popredia fenomén, ktorý tu je už odnepamäti. Slováci nakúpia v akcii takmer polovicu všetkých potravín.
Podľa predsedu Slovenskej aliancie moderného obchodu Martina Krajčoviča sme sa v tomto ohľade posunuli na tretie miesto v strednej Európe. Až 47 percent jedla a pitia si zadovážime v zľavnenej cene. Rekordérom sú naši susedia z Českej republiky.
Situácia je ešte viditeľnejšia v regiónoch. Anketa preukázala, že podstatná časť obyvateľov akcie doslova vyhľadáva. Štatistiky neklamú a daný jav potvrdili aj zástupcovia troch veľkých hypermarketov operujúcich na Slovensku - Kaufland, Lidl i Tesco.
Krajčovič cíti veľkú polarizáciu dopytu. Tvoria sa dva extrémy - jedna skupina loví zľavy, druhá si potrpí na zdravšie potraviny ako napríklad bioprodukty na rastlinnej báze. Práve tie však zdražovanie zasiahlo najviac.