Niektoré európske letiská hlásia málo personálu a problémy s batožinami. Čo robiť, ak sa tá vaša stratí?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / V posledných dňoch sa objavili fotografie z chaosu na londýnskom letisku, kde museli zrušiť lety a nestíha sa ani s batožinou. Po obnovení letov a dovoleniek po pandémii majú totiž letiská problémy s pracovnou silou. Batožina sa stráca aj Slovákom. Poradíme vám, čo v tomto prípade robiť.
"Cesta" batožiny letiskom
Check-in je miesto, kde svoju batožinu pred odletom vidíte naposledy. Kým vy odchádzate na bezpečnostnú kontrolu, aj váš kufor odchádza do špeciálnej miestnosti s najmodernejšími skenermi a röntgenmi. "Batožina putuje posuvným pásom do detekčnej miestnosti. Ak bezpečnostná kontrola zhodnotí, že batožina nie je bezpečná, alebo je podozrivá, batožina je zastavená a je privolaný jej majiteľ," vysvetlila hovorkyňa letiska Veronika Hauswaldová. Ak prejde touto miestnosťou, ide do ďalšej, do triediarne. "Podľa kódov sú batožiny triedené do vozíkov," dodala Veronika Hauswaldová. Kufre sa na bratislavskom letisku triedia ručne. Práve tu je dôležité, aby zamestnanci správne identifikovali kód a vložili ho na správny vozík. Potom už vozík s kuframi putuje k lietadlu a cestujúci si batožinu nájdu až po prílete na cieľovom letisku.
Potom, čo mnohé európske letiská hlásia nedostatok zamestnancov, hrozí tam aj strata batožiny.nČerstvú skúsenosť má len 15-ročný slovenský študent v Londýne. Po pristátí nedopatrením obišiel miesto vydávania batožiny a hoci ju ihneď rodina začala hľadať, doteraz sa nenašla a on sa tam ocitol len v tom, čo mal práve na sebe. "Je to už ôsmy alebo deviaty deň. Je možné, že sa kufor stratil už na letisku vo Viedni," priblížil otec študenta. Malý kufrík mu poslali aspoň po spolužiačke.
Čo robiť v prípade straty batožiny?
V prípade, že na batožinu čakáte márne, hneď po tomto zistení by ste sa mali obrátiť na Oddelenie reklamácií na danom letisku. "Je potrebné, aby sa spísal protokol o strate batožiny," dodala Veronika Hauswaldová. "Celková suma , ktorú má klient nárok žiadať späť od leteckej spoločnosti je 1 200 eur," vysvetlil Roman Berkes, prezident SACKA. Prvých 21 dní má takáto batožina status omeškaná, až potom stratená. V takom prípade má klient nárok na ďalších 1 200 eur. "Musí ale doložiť obsah batožiny," dodal Berkes.