Zatiahnuté
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Viac ako 600-tisíc ľudí na Slovensku žije na hranici chudoby. Niektoré potraviny si nemôžu dovoliť
Zdielať na

Viac ako 600-tisíc ľudí na Slovensku žije na hranici chudoby. Niektoré potraviny si nemôžu dovoliť

BRATISLAVA / Státisíce Slovákov žijú na hranice chudoby. Nákupy potravín obmedzujú len na to nevyhnutné, aby vôbec dokázali prežiť. Často sú však v situácii, keď by to bez pomoci nezvládli. Pomôcť môže každý z nás, stačí ak počas nákupu do košíka vhodíme aj niečo pre nich.

Nákupný košík sme naplnili základnými trvanlivými potravinami v hodnote asi 50€. Štandardnej rodine vydrží takýto nákup týždeň, maximálne dva. 600-tisíc ľudí na Slovensku si však takýto nákup dovoliť nemôže.

"Vieme o prípadoch, kedy tam zostáva 20€ na mesiac. Takže si zoberte, že 5-členná rodina kde je to absolútne nepredstaviteľné asi pre nás, že musí z 20€ vyžiť," povedala Zuzana Sobotová, Úsek komunikácie spoločensko-zodpovedných projektov Lidl. 

Na tento problém sa rozhodli v rámci kampane "Centová diéta" upozorniť aj známe tváre z televízie a sociálnych sietí. Svojich fanúšikov niekoľko dní informovali o tom, že skúšajú novú diétu, pri ktorej jete len lacné trvanlivé potraviny.

"Toto bolo naozaj 10 produktov, ktoré som musela obmieňať tri dni a z ktorých som musela jednoducho si vystačiť. A navyše to boli produkty, ktoré síce ja mám rada napr. tú krupicovú kašu, ale už som si na ňu nemohla dať škoricu, cukor, maslo. Jednoducho bolo to veľmi obmedzené," povedala herečka Karin Hajdu.

"Ľudia sa čudovali teda, že čo všetko v tom môže byť alebo nemôže byť. A úplne najviac super bola jedna reakcia, teda od jednej followerky, ktorá mi napísala, že no dobre, srandičky na instagrame ale, že je veľa ľudí, ktorí musia túto diétu držať nedobrovoľne po celom Slovensku. Čo teda kápla na celú myšlienku tej kampane," uviedol foodbloger Daniel Feranec. 

Tá mala upozorniť na paradox dnešnej doby, že kým na scéne sa každú chvíľu objavujú nové diéty na chudnutie, viac ako 600-tisíc Slovákov má svoju diétu nedobrovoľne a obracia pri nákupe každý cent.

Pre ľudí v núdzi organizuje jedna z najväčších sietí potravín na Slovensku od roku 2020 potravinovú zbierku, do ktorej sa môže zapojiť každý. "Do dnešného dňa hodnota darovaných potravín dosiahla 1 500 000€. Pôsobíme v 94 mestách a pre každé jedno mesto máme minimálne jednu organizáciu, ktorú takýmto," uviedol hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák. 

 Jedným z takýchto centier je aj Brána do života. Krízové centrum, v ktorom nájdu pomoc ženy, ktoré sa ocitli v ťažkej sociálnej situácii alebo utiekli pred týraním. Ak neviete akými potravinami prispieť, na konkrétne vás upozornia označenia priamo v predajni.  "Takou cenovkovou lištou s logom projektu Podel sa a pomôž, že aj tento tovar je vhodný po zaplatení vložiť do toho potravinového koša,"spôsobom podporujeme," dodala Sobotová. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy