Česmad nepodporuje štrajk kamionistov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR
Česmad Slovakia nepodporuje pripravovaný štrajk Únie autodopravcov
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia nepodporuje pripravovaný štrajk Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) kvôli mýtu, ani nesúhlasí s takouto formou riešenia problémov autodopravcov.
Prezident Česmadu Peter Halabrín informoval o rozhodnutí prezídia združenia na dnešnej tlačovej besede. Vyslovil pritom presvedčenie, že drvivá väčšina členskej základne podporuje toto rozhodnutie.
"Štrajk sme nikdy nepodporovali. Od začiatku sme hovorili, že sme zástancovia riešenia problematiky na odbornej úrovni za rokovacím stolom. Štrajk môže nastať až vtedy, keď skutočne nie je ochota a priestor riešiť problémy," vyhlásil Halabrín.
Česmad nepodporuje ani dve hlavné požiadavky únie autodopravcov, ktorí v pondelok začínajú časovo neobmedzený štrajk za obmedzenie dĺžky ciest prvej triedy, na ktorých sa platí mýto, z takmer 1 500 na 333 kilometrov. Autodopravcovia v štrajku zároveň žiadajú pozastavenie platenia mýta na cestách prvej triedy do konca júna tohto roka.
Česmad podľa Halabrína rešpektuje terajší rozsah spoplatnenia ciest prvej triedy, aj keď dopravcovia budú mýtom zaťažení oveľa viac, ako keby platili len za používanie diaľnic či rýchlostných ciest.
"Prišlo k rozhodnutiu najvyšších orgánov, že budú spoplatnené cesty prvej triedy v rozsahu európskych trás aj z dôvodu podporných stanovísk vyšších územných celkov, samospráv, aby nedošlo k odklonu dopravy. Priestor zo strany štátu na zmenu v tomto smere nie je. Musíme sa zamerať na tvorbu realizačných cien dopravcov," povedal ďalej Halabrín.
Česmad nežiada ani zastavenie výberu mýta na cestách prvej triedy, ale chce, aby mýtny systém fungoval správne. "Poukázali sme na problémy. Systém na cestách prvej triedy, kde problémy sú, sa z hľadiska platenia zastavil. Rieši sa problematika a budeme ochotní súhlasiť so spustením systému platenia aj za cesty prvej triedy, keď budeme presvedčení, že je to v poriadku," tvrdí Halabrín.