Cestovanie vlakom možno zdražie. Železničiari uvažujú o príplatku za nákup lístka v pokladni stanice
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ŽILINA / Železničná spoločnosť Slovensko chce motivovať ľudí, aby si kupovali cestovné lístky cez internet, SMS-ky alebo v automatoch na staniciach. Uvažujú nad tým, že pri kúpe lístku pri okienku, či priamo vo vlaku, si budú musieť cestujúci priplatiť 50 centov. Národný dopravca ale určite neplánuje zaviesť túto zmenu do konca júna tohto roka.
Štatistiky hovoria o tom, že ľudia stále menej využívajú predaj cestovných lístkov pri okienku na stanici. Aj keď minulý rok si takto lístok na vlak kúpilo takmer 60 percent cestujúcich. Železničiari by boli najradšej, keby toto číslo výrazne kleslo. "Zavedením symbolického poplatku by sme chceli motivovať zákazníkov na kúpu cestovných dokladov online formou, teda prostredníctvom e-shopu, aplikácie ideme vlakom, SMS a automatov na predaj lístkov," vysvetlil hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Symbolický poplatok chce národný dopravca prirátať pri kúpe v pokladnici, ale aj priamo vo vlaku. A bude rovnaký, či už budete cestovať zo Žiliny do Bratislavy, alebo len do susedného mesta. "Naše ceny sa nezvyšovali od roku 2011 a ceny energií i mzdy každoročne rastú, je to jeden zo spôsobov úspor personálnych a ďalších nákladov," uviedol Tomáš Kováč. Vyzerá to teda tak, že klasickým spôsobom budú ľudia kupovať cestovné lístky len minimálne.
Poplatok sa zrejme nedotkne dôchodcov, ktorí majú nárok na bezplatnú prepravu. A zatiaľ nie je jasné, koľko človek priplatí, ak bude kupovať jeden lístok pre viacerých cestujúcich. "V súčasnosti ešte o presnom znení prebiehajú diskusie vo vnútri spoločnosti i s naším akcionárom, teda ministerstvom dopravy. Tiež pracujeme na určitých úpravách nášho e-shopu a mobilnej aplikácie smerom k jednoduchosti," dodal Kováč.