Za zrážkou vlakov môže byť infarkt
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
S novou verziou tragédie na Spiši prišli nahnevaní železničiari
Túto informáciu priniesol denník Sme. Železničná spoločnosť Cargo, zodpovedná za havarovaný rušeň s tromi obeťami, totiž mlčí, s novou verziou preto prišli nahnevaní železničiari. Ľudia blízki vyšetrovaniu považujú zlyhanie srdca za jedno z mála možných logických vysvetlení toho, čo sa udialo pred týždňom v Spišskej Novej Vsi.
Rušňovodič, ktorý bol aj inštruktorom, by vraj dokázal bezpečne zastaviť lokomotívu aj pri jej náhlom dvojnásobnom zrýchlení. Podobná situácia sa už v minulosti stala viackrát, vždy so šťastným koncom, tvrdí Sme. "Je mi to ľúto, ale jednoznačne zlyhal rušňovodič,“ hovorí železničiar, ktorý prípad pozná, ale nechce byť menovaný.
Železničiari pod podmienkou anonymity denníku opísali, ako sa nehoda stala. Krátko pred poludním vyšiel 170 -tonový rušeň z depa, aby otestovali jeho elektrodynamickú brzdu. Až k testu sa však železničiari nedostali. V areáli stanice šla lokomotíva údajne len v režime takzvaného posunu.
"Pri posune je dovolená rýchlosť maximálne 40 kilometrov za hodinu,“ hovorí eden z pracovníkov železníc. Po niekoľkých metroch, ktoré lokomotíva prešla z depa, ju výhybkár presmeroval na koľaj, na ktorej bol osobný vlak pripravený na odchod. "Nebolo to veľmi železničiarske,“ hovorí o počínaní výhybkára jeden z jeho kolegov. Bolo vraj treba počkať, kým osobný vlak odíde a až potom presmerovať lokomotívu na jeho koľaj.
Rušeň potom na koľaji zrýchľoval. Na posledných metroch pred vlakom mal spomaliť na päť kilometrov za hodinu, no začal zrýchľovať. Keď narazil do vlaku, išiel podľa železničiarov až 95- kilometrovou rýchlosťou.
Zrýchlenie mohla zapríčiniť technická chyba, v minulosti bolo za zrýchlením spojenie elektronických spínačov. Čo presne sa v stanici dialo a či na rušni testovali brzdy, stále nie je jasné. Túto možnosť prešetruje polícia, Cargo na otázky neodpovedá. "Vzhľadom na to, že nehodová udalosť je momentálne v šetrení, zverejníme informácie až po objasnení detailov a ukončení šetrenia,“ píše jeho hovorkyňa Margaréta Grecová.
Tragická zrážka vlakov na Spiši