Predvolebná kampaň: Politici vyrážajú nachytať hlasy a bronz
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Je známy termín, miesto a do veľkej miery už aj obsadenie súboja o voliča. Predvolebná kampaň zúri zatiaľ najmä v parlamente, no to sa zmení. Postupne sa nám čoraz viditeľnejšie začne vkrádať do života. V uliciach už bežne vídame podobizne Andreja Danka, Igora Matoviča či Michala Šimečku - a pribudol k nim už aj Richard Sulík. Nepotrvá dlho a okrem billboardov už budú politici vyliezať, ako sa hovorí, aj z chladničky. V apríli plánujú viaceré strany ostrý štart kampane. Kto nevidel živého politika, má veľkú šancu, že mu bude dopriate. Po dvadsiatich rokoch si totiž zopakujeme kampaň v lete. A nielen preto môže byť poriadne horúca.
Keď je vonku takto pekne, nie je náročné sa zasnívať. Platí to aj pre poslancov, ktorí sa netaja tým, že by už najradšej opustili poslanecké lavice a vyrazili vonku za slnkom. A veru, času chytať bronz, bude takto pred voľbami prevažne medzi potenciálnymi voličmi dosť. Najmä po tom, ako si poslanci odhlasovali parlamentnú prestávku až do mája. "Budeme nonstop až do volieb po celom Slovensku, budeme diskutovať s ľuďmi, budeme sa s nimi stretávať. Určite sa pri tom aj opálim," uviedol Peter Pčolinský, podpredseda NR SR.
S piesňou na perách a ružou v ruke obehol "kulturáky" ešte v marci Róbert Fico. Miesto volebného manažéra zveria v strane obžalovanému Róbertovi Kaliňákovi. Od boľševikov si požičali a už aj predstavili predvolebné heslo . "Chceme tu mier a chceme, samozrejme, chlieb, obrazne povedané. Dobrú životnú úroveň, prístupnosť k potravinám," uviedol Róbert Fico, predseda strany Smer-SSD.
Činí sa aj Igor Matovič - billboardmi o dvesto eurách na dieťa oblepil Slovensko a s heslom "bez ochranky" a v neraz hustej atmosfére navštevuje okresné mestá. Či sa dočkáme obdoby videa z Cannes nateraz nechcel prezradiť. "Nechajte sa prekvapiť. Chceme zabojovať, aby sa mafia nevrátila k moci, to je základ," uviedol Igor Matovič.
Po overenom recepte, a to doslova, siahne pri hre o voliča Richard Sulík. Strana vyvesí billboardy už v týchto dňoch kampaň plánuje oficiálne odštartovať kongresom 22. apríla. "Starého psa novým kúskom nenaučíte. Bude už tretia kuchárska knižka a tentokrát to budú rýdzo slovenské tradičné recepty," uviedol Richard Sulík.
Na jedálnom lístku by sa pritom počas kampane žiadal aj nejaký ľahší osviežujúci chod, bude totiž horúco. Kampaňový finiš v lete si vyskúšame po dvadsiatich rokoch. Slovensko vtedy križoval na bicykli premiér Mikuláš Dzurinda. Návrat hlási aj teraz, no kým zbiera podpisy na založenie strany, ambíciu zopakovať jeho vtedajší úspech živia ďalší. "Nie som bicyklista, som bežec. Aj v kampani do európskych volieb, v ktorej sme zvíťazili, som mal motív behu. Ale to sa ešte definitívne doladí v najbližších týždňoch," uviedol Michal Šimečka, podpredseda Európskeho parlamentu.
Nie z bicykla, ale z vládnej limuzíny bude kampaň viesť aktuálny premiér Eduard Heger. Pravda, ak mu ju dovtedy prezidentka nechá. "My chceme poukázať na to, že v starne Demokrati sú ministri a predseda vlády, ktorí robia svoju prácu veľmi dobre, a že v takejto práci môžu pokračovať aj po predčasných voľbách," uviedol poslanec Kristián Čekovský.
Výzva čaká okrem Hegerových demokratov aj demokratov sociálnych. "Vidím, že niektorí už sú von, ale ešte je na to čas. Do septembra je ešte veľa času," uviedol Peter Pellegrini, predseda strany Hlas-SD.