Zatiahnuté
Bratislava
Klement
23.11.2024
Slovensko má turistom čo ponúknuť. Propagácii pomáhajú aj marketingové kampane
Zdielať na

Slovensko má turistom čo ponúknuť. Propagácii pomáhajú aj marketingové kampane

BRATISLAVA / Slovensko asi nebude pre zahraničných turistov prvou voľbou, ale postupne sa stáva celkom atraktívnou destináciou. Na propagáciu využíva Slovensko aj marketingové kampane – napríklad s Petrou Vlhovou. A vyzerá to tak, že výsledky prichádzajú. Pretože okrem Čechov či Poliakov u nás začínajú dovolenkovať aj obyvatelia pobaltských krajín, Rumunska aj nemecky hovoriaci turisti.

Slovenský turizmus je vzostupe, čo potvrdzuje aj Hlavné námestie v Bratislave. V čase obeda je plné turistov z najrozličnejších krajín.

"Som tu pracovne, ale aj časť mojej rodiny je zo Slovenska a chceli tu prísť. Videli sme Michalskú bránu a aj Bratislavský hrad a teraz sa chystáme ochutnať slovenskú kuchyňu," povedala Nicol z Austrálie. "V jednej brožúrke sa spomínalo Slovensko, a tak ma to zaujalo, že som tu chcela pricestovať," uviedla Jane z Nového Zélandu. "Prišiel som do Bratislavy, lebo je to súčasť nášho európskeho zájazdu," vyjadril sa Bruce z Austrálie.

Kým Slováci počas leta uprednostnili destinácie pri mori, zahraniční turisti zavítali aj na Slovensko. Ešte lepšie dopadla zimná sezóna. "Zimná sezóna bola druhá najlepšia v histórii, čo je veľmi povzbudivé, pretože to bolo krátko po covide," avizoval Václav Mika, generálny riaditeľ Slovakia Travel.

"Peťa Vlhová svojím imidžom, znalosťou a aj výkonmi má nezameniteľné miesto. Samozrejme, tie čísla sú vysoké hlavne v blízkom zahraničí," informovala riaditeľka sekcie marketingu Dana Matušíková. V rebríčku bezpečnosti krajín, čo je jeden z kľúčových ukazovateľov pre turizmus, sa Slovensko pravidelne umiestňuje na čelných pozíciách. "V indexe bezpečnosti sme medzi top 10 krajinami, konkrétne na šiestom mieste," oznámil Václav Mika.

"Kým minulý rok po vypuknutí vojnového konfliktu mali obavy o svoju bezpečnosť, teraz vnímajú už Slovensko ako bezpečnú destináciu," uviedol Marek Harbulák, generálny riaditeľ Asociácie hotelov a reštaurácií. Pozitívne sa javí prítomnosť turistov z krajín, ktoré donedávna neboli na Slovensku bežné. "Hovorím predovšetkým o turistoch z Rumunska, ale aj z Pobaltských krajín," dodal Harbulák.

Česi tvoria až 30 % turistov, nasledujú ich Poliaci a na treťom mieste sú Nemci. "Vidíme veľký potenciál v Nemecku. Takže sa tento rok a časť budúceho roka budeme zameriavať hlavne na Nemecko, kde tá spontánna znalosť krajiny je veľmi nízka," vyjadrila sa Matušíková. Na nemeckých turistov sme narazili v okolí Michalskej brány.

"Chceme si pochodiť celú Bratislavu a ísť aj na Dunaj. Neočakával som, že tu bude až toľko ľudí. Dokazuje to, že Bratislava je obľúbeným mestom," povedal nemecký turista. Veľkým turistickým ťahákom sú už klasicky naše hory či mestá, ktoré dýchajú históriou.

"My sme konkrétne v Trnave, kde práve táto stránka je veľmi silná a dá sa tu veľmi pekne stráviť čas navštevovaním týchto sakrálnych pamiatok," avizoval cestovateľ a kultúrny referent Matej Rujan. Vysoká inflácia paradoxne pritiahla na Slovensko viac zahraničných turistov.

"Inflácia zasiahla naše susedné krajiny a už sme pre ne finančne už atraktívny a potom je to naša príroda," uviedol Mika. Vysoká inflácia negatívne ovplyvnila aj dovolenkové správanie Slovákov. "Čas strávený na dovolenke si skracujú a míňajú menej počas dovolenkových dní," oznámil Harbulák.

Na zmenu správania doplácajú najmä hotely a reštaurácie. "Bohužiaľ, väčšina z nich boli jednodňoví návštevníci a pre podniky cestovného ruchu, či sú to hotely, penzióny, reštaurácie, ale aj pre ekonomiku Slovenska je zaujímavé, ak títo ľudia prenocujú. Vtedy míňajú podstatne viac," oznámil Harbulák.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy