Paradox prosperity: Kniha, ktorá je kľúčom k úspechu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Zbohatnúť, vyletieť na výslnie a mať sa dobre. Návod, ako na to, nájdete v novej publikácii Paradox prosperity. Tam, kde sme dnes, nemusíme byť o desať rokov. O tomto je kniha Paradox prosperity, ktorá ponúka návody, ako prosperovať, inovovať a akými očami sa reálne pozerať.
"Knižka je zaujímavá v tom, že poukazuje na históriu inovácií, ako inovácie skutočne posúvali pokrok vo svete. Osobitne sa zaoberá napríklad príkladmi z benátskej republiky, z Ameriky... ale aj z iných štátov a mala by byť inšpiráciou," opísala exministerka financií Brigita Schmögnerová.
Mala by byť inšpiráciou predovšetkým pre štáty rozvojového sveta, ktorým prináša množstvo príkladov. Aj malé inovácie dokážu vytiahnuť ľudí z chudoby a zabezpečiť rozvoj.
"Amerika v 19. storočí bola veľmi chudobnou oblasťou, pozrime sa, kde je dnes – reálne na výslní. Čím je to spôsobené? Tí ľudia mali veľký apetít zbohatnúť, byť najlepší vo svete. Ďalším príkladom je Južná Kórea – je to technologický gigant, jedna z najbohatších a najúspešnejších ekonomík," zamyslel sa na krste knihy Paradox prosperity Juraj Šulhaň, generálny riaditeľ spoločnosti AVIS.
Vietnam či Singapur sú taktiež ukážkové krajiny, ktoré pred 20 rokmi neboli tam, kde sú teraz. Dá sa knižka aplikovať naozaj na každú krajinu, teda aj na Slovensko? "Dá. Kniha sa končí odkazom autora, že nádej je veľmi zlý postup, ako riešiť ekonomickú krízu," upozornila Andrea Vadkerti.
Názov knihy Paradox prosperity si môže vysvetliť každý inak. "Z môjho pohľadu, keď prosperujete, ste šťastní. Ale nemusí to dlho trvať. Práve naopak, keď ste na vrchole, môžete rýchlo spadnúť dole, pokiaľ neinovujete. Toto bude tá základná myšlienka," ponúkol svoj pohľad Juraj Šulhaň.
Kniha dokáže byť vraj popudom, impulzom a inšpiráciou v rukách týchto ľudí. "Nie v rukách bežnej populácie, tá by o ňu nemala záujem. V rukách ľudí, ktorí vytvárajú prostredie pre inovatívnych podnikateľov, politikov, ktorí sľubujú podporu podnikania na Slovensku, v rukách vrcholových manažérov, ktorí si potrebujú riadiť svoje kolosy oveľa efektívnejšie," povedala Vadkerti.
A na záver tu máme rady, čo by sme ako krajina mali robiť, aby sme sa mali lepšie. "Veľa čítať, rozprávať sa, kriticky rozmýšľať a hľadať priestor na inovácie, nezaspať na vavrínoch, neuspokojiť sa," zdôraznil Juraj Šulhaň.
"Buďme pokorní a pozerajme sa do sveta. Hľadajme najlepšie príklady, ako si pomôcť. Nie vždy to musíme vymyslieť a financovať sami. Táto kniha je manuálom k tomu, ako sa šikovní ľudia objavili v krajine, kde by nikto nepredpokladal, že budú podnikať," priblížila Vadkerti. Mala na mysli krajiny ako africká Uganda, Kostarika a ďalšie.