Konkurencieschopné podnikanie: význam rýchlosti doručenia v ten istý deň
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: FREEPIK.com
INZERCIA / V dnešnom rýchlo sa rozvíjajúcom svete online obchodov sa očakávania zákazníkov úplne menia. Chcú viac, chcú lepšie služby a chcú prvok, ktorý ich presvedčí o tom, prečo nakúpiť práve vo vašom e-shope. Jednou z najväčších konkurenčných výhod je rýchle a efektívne doručenie tovaru, pričom začať ponúkať doručenie v ten istý deň má skutočne význam.
Každý online obchod, ktorý chce v dnešnej dobe uspieť, by mal mať za cieľ vytvoriť silné spojenie so svojimi zákazníkmi. Je to totiž kľúčové, inak sa môže ľahko stať, že potencionálny zákazník si jednoducho vyberie inú spoločnosť. S vernostnými programami, zákazníckymi zľavami, bezchybným zákazníckym servisom či kvalitným tovarom si ich dôveryhodnosť a spoľahlivosť získate. No nezabudnite na jednu vec, ktorá vás v očiach zákazníkov vyšvihne a upúta ich pozornosť – doručenie v ten istý deň.
Vyzerá to tak, že doručenie v ten istý deň sa čoskoro stane akýmsi štandardom. Niektoré firmy tento druh prepravy aktuálne ponúkajú ako veľkú konkurenčnú výhodu, no všetky, menšie aj väčšie spoločnosti, by doručenie v ten istý deň mali zvážiť a zaradiť. A vôbec si nemusíte zriaďovať autá a flotilu kuriérov. Stačí, ak sa spoľahnete na služby tretích strán, ktoré rozvoz v ten istý deň vyriešia za vás.
Prečo by každá spoločnosť mala staviť na doručenie v ten istý deň?
Odpoveď je jednoznačná – pretože splnia potreby svojich zákazníkov, získajú si ich dôveru a vytvoria si s nimi dobrý vzťah. Veď zo samotných výskumov a vyjadrení zákazníkov vyplýva, že preferovaný spôsob doručenia a rýchle doručenie sú dve najdôležitejšie podmienky, prečo si tovar objednajú z daného online obchodu. Preto je načase zvážiť služby tretích strán, s ktorými začnete spolupracovať a okamžite tak posuniete svoje podnikanie na ešte vyššiu úroveň.
Ak by sme si to mali rozmeniť na drobné, tak práve spokojnosť zákazníkov je najväčšou výhodou zavedenia služby doručenie v ten istý deň. Spotrebiteľ totiž túži po okamžitom uspokojení. Keď vyklikáva svoju objednávku tak nemyslí na to, ako tovar z nej začne používať o niekoľko dní, ale chce ho začať používať hneď. Tak mu túto túžbu splňte a uvidíte, že zákazník to ocení. Ďalším benefitom doručenia v ten istý deň je výrazná konkurenčná výhoda na trhu. Ak zákazník zistí, že si rovnaký tovar môže objednať u konkurencie s tým, že mu bude doručený v ten istý deň, ochotne si priplatí pár eur navyše. S tým súvisí aj ďalšia výhoda, a tou je znížený počet opustených košíkov. Potencionálni zákazníci totiž košík opúšťajú najmä z jedného dôvodu, a to nespokojnosť s podmienkami a rýchlosťou doručenia.
Aké výzvy prináša doručenie v ten istý deň?
Aj keď rozvoz v ten istý deň je pre zákazníkov veľkým benefitom, pre spoločnosti to môže byť celkom výzva. A to najmä z logistického hľadiska, ktoré musí byť premyslené do detailov. Koordinácia zásob, prepravy a distribučných sietí tak, aby bol v konečnom výsledku spokojný zákazník, nie je sranda. No s tým vám ľahko pomôžu spoločnosti tretích strán. Vyberte si takú, ktorá má za sebou skúsenosti aj dobré referencie.
Jednou z výziev sú aj vyššie náklady. Doručenie v ten istý deň totiž stojí o čosi viac v porovnaní so štandardnými možnosťami prepravy tovaru, preto treba premýšľať nad tým, ako efektívne tento rozdiel u zákazníkov vykompenzovať. Ak však stavíte na overenú firmu, ktorá má s rozvozom v ten istý deň bohaté skúsenosti a majú všetko perfektne logisticky aj systémovo vyriešené, tak cena za prepravu nemusí byť vôbec výrazne vyššia. Taktiež sa vďaka takejto spoločnosti môžete spoľahnúť na to, že to najdôležitejšie z celého doručenia, teda tzv. last-mile delivery, bude zvládnutá v prospech vás a vašich zákazníkov.