Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
NDS dá v budúcom roku do užívania nový úsek diaľnice a pripraví nové projekty
Zdielať na

NDS dá v budúcom roku do užívania nový úsek diaľnice a pripraví nové projekty

BRATISLAVA / Ani tí najväčší optimisti zrejme neverili, že diaľnica z Bratislavy do Košíc bude už v roku 2010. Hotová nie je ani o takmer 15 rokov neskôr, hoci na viacerých úsekoch sa intenzívne pracuje. Budúci rok by sa mali ukončiť práce na ekodukte vo Svrčinovci a otvoriť by sa mal aj úsek R3 Tvrdošín - Nižná. Na dostavanie problematických úsekov v okolí Strečna či Ružomberka si však musíme počkať ešte minimálne o rok dlhšie.

V nasledujúcom roku motoristi do užívania dostanú nový, približne 7-kilometrový úsek diaľnic a rýchlostných ciest. "V roku 2024 sa ukončia práce na ekodukte vo Svrčinovci. Celkovo NDS plánuje vyhlásiť 7 verejných obstarávaní na stavebné práce, vrátane pokračovania 1. úseku R2 Šaca-Košické Olšany," informoval Tomáš Ferenčák, hovorca NDS.

"Budúci rok rozostaviame určite R1 a ďalšiu etapu, to znamená Banská Bystrica a Slovenská Ľupča. Určite otvoríme alebo dáme do užívania R3 Tvrdošín - Nižná a D3 Kysucké Nové Mesto privádzač," priblížil Jozef Ráž mladší, minister dopravy SR. Na Kysuciach mal projekt pôvodne finišovať už koncom súčasného roka. "Časť privádzača nebolo možné odovzdať do užívania, nakoľko padlo rozhodnutie dobudovať ľavé odbočovanie," vysvetlil Ferenčák.

Význam diaľnic a rýchlostných ciest umocňuje napríklad aj úsek R2 Mýtna - Lovinobaňa, ktorý otvorili v decembri minulého roka a za rok na tomto úseku zaznamenali prejazdy 3 miliónov vozidiel. "Nedošlo len k zrýchleniu a zefektívneniu prevádzky, ale zároveň sme odbremenili obyvateľov dotknutých obcí od zvýšeného hluku, znečistenia ovzdušia, od stoviek nákladných a tisícok osobných vozidiel, ktoré denne ich obcou prechádzali," ozrejmil Ferenčák.

Motoristi si na problematickom úseku v okolí Strečna vydýchnu zrejme až v plánovanom roku 2025. Medzitým na tuneli Višňové prebehol v decembri aj kontrolný deň. "Aktuálne sa pred portálom tunela dokončí zárubný múr. Tak isto prebiehajú projektové práce súvisiace s technologickým vybavením tunela a následne bude montovaná technológia," priblížil Ferenčák.

Národná diaľničná spoločnosť sa spolieha na zefektívnený predaj elektronických diaľničných známok. Z ich predaja plánujú peniaze investovať do opravy a údržby. "V priemere sa ročne na Slovensku predajú diaľničné známky za 90 miliónov eur. V roku 2022 to bolo 88,6 milióna eur," uzavrel Ferenčák.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy