Škaredý zlý Arpi Soltész: Verný obraz politika
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: ISIFA
Exminister pohrebníctva Richard Raši zaplatil bezmála 800 tisíc eur za mediálne poradenstvo. Jeho nástupca Ivan Uhliarik sa zaobíde aj bez profesionálnej pomoci.
Nuž, nedá sa povedať, že by firma, ktorá sa starala o obraz ministra a jeho ministerstva nestála za každý cent. Z vcelku obľúbeného lekára a topmanažéra urobiť poľutovaniahodného úbožiaka, ktorý ani len nevykráda svoj rezort sám pre seba, to nie je len tak. Chce to nejaké znalosti, schopnosti i skúsenosti.
Ivan Uhliarik má navyše oveľa lepšiu štartovaciu pozíciu. S medicínou skončil krátko potom, ako skončil medicínu a na ministerstvo prišiel rovno z farmaceutického biznisu. Ak člen našej múdrej vlády vyrástol v jednom z najkorupčnejších podnikateľských odvetví vôbec, sú jeho kompetencia a erudícia mimo akýchkoľvek pochybností.
Uhliarik je navyše prirodzený talent. Dokáže zo seba urobiť skorumpovaného, zdraviu škodlivého a pacientovmu životu nebezpečného hlupáka aj bez pomoci. Čo ale na druhej strane neznamená, že to daňového poplatníka nevyjde drahšie, ako Rašiho mediálni poradcovia.
SITA/Michal Burza
Mediálni poradcovia sú ale ten najmenej efektívny spôsob, akým zo seba môže urobiť idiota človek, ktorý už beztak nesie dehonestujúcu nálepku „politik“. O niečo lacnejšie a omnoho účinnejšie riešenie je vybrať si správneho hovorcu.
Dokonalý hovorca je bývalý novinár. Čím prominentnejší novinár, tým lepší hovorca. Novinár totiž nie je človek, ktorý by sa komukoľvek staral o jeho pozitívny imidž a robil mu PR. Novinár je niekto, kto neustále hľadá chyby a keď nejakú nájde, tak okamžite, tvrdo a nekompromisne udrie.
Čím viac to jeho obeť naštve a čím horšie jej to ublíži, tým lepšie. Ak už v tejto krajine podvodníkov, zlodejov, tunelárov a politikov nezatvárajú do basy, tak je celkom fajn, že ich občas niekto aspoň poriadne naštve. Možno budeme mať šťastie a niektorého raz konečne aj trafí šľak.
internet
Bývalý novinár teda robí to, na čo je zvyknutý. S druhou stranou barikády, čiže s médiami, nemá zľutovania. Počká si na ich kritiku, odhalí v nej slabé miesto a nekompromisne udrie. Vysvetlí tupohlavým vytretým škrabákom z tých pochybných plátkov, že sú úplní kreténi, ktorí ničomu nerozumejú, len zákerne útočia.
Výsledky tohto vysoko profesionálneho prístupu bývajú ohromujúce. Aj vcelku populárny politik najneskôr do roka zistí, že ho médiá nenávidia, poľujú naňho a že je s nimi v regulárnom vojnovom stave. Politikov mediálny obraz je zrazu absolútne verný – klamár, zlodej a hlupák.
Ale tie najlepšie výsledky dosahujú politici sami. Veď sa len zamyslite – čo si pamätáte z toho, čo natárali hovorcovia Mečiara, Slotu, Fica, Pašku, Dzurindu alebo aj Gašparoviča? Nijaký hovorca ani PR expert nemá na to, aby verejne hovoril o buzerantoch, hyenách či srbskom pobreží.