Najzložitejšia dopravná stavba na Slovensku napreduje. Kedy dokončia úsek R2 medzi Kriváňom a Mýtnou?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
KRIVÁŇ / Najzložitejšia dopravná stavba na Slovensku napreduje. Je to takmer 10-kilometrový úsek R2 medzi Kriváňom a Mýtnou za vyše 230 miliónov eur bez DPH. Po jeho odovzdaní vznikne takmer súvislé diaľničné spojenie medzi Bratislavou a Lučencom, s prerušením pri Zvolene.
Súčasťou technicky náročného úseku bude naša najdlhšia, približne 5-kilometrová, mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Stavajú ju vo výške 15 až 45 metrov nad cestou prvej triedy, v blízkosti vysokého napätia a zástavby. "Stavba napreduje podľa plánu. Obsahuje niekoľko mostných konštrukcií a nadjazdov, všetky sú veľmi zaujímavo technicky riešené. Bude to jedna z unikátnych stavieb na Slovensku," informoval minister dopravy Jozef ráž.
Aj laik zrejme ocení precízne a náročné stavebné práce na rôznych objektoch. Projektu pomáhajú aj moderné technológie. Samozrejme nevyhnutné sú aj zručnosti a skúsenosti expertov. "Čo som sa chlapov pýtal, tak oni to za týždeň vytiahli hore. Tá podporná konštrukcia je na to, aby sme mali časť, ktorá nám spojí systém Berd a letnú betonáž," priblížil František Gašperec z marketingu Národnej diaľničnej spoločnosti.
Práce neustali ani v zime, čomu treba prispôsobiť rôzne opatrenia. "Podľa normy musí mať tá betónová zmes určitú teplotu, takisto musí byť aj tá konštrukcia pripravená na betonáž, čiže nesmie mať armatúra mínusovú teplotu," vysvetlil Michal Mikuš, zástupca riaditeľa projektového tímu Doprastav.
Stavbu by mali dokončiť v júni 2025, hoci pôvodne to malo byť skôr. Aktuálne musia riešiť aj to, že pri cintoríne v Kriváni našli na starej skládke 10-násobne väčšie množstvo komunálneho odpadu než ukazovali predpoklady.