Zatiahnuté, dažďové prehánky
Bratislava
Elvíra
21.11.2024
Do vlaku vraj musia liezť ako na skalu a boli už aj úrazy. Mesto narazilo na problém
Zdielať na

Do vlaku vraj musia liezť ako na skalu a boli už aj úrazy. Mesto narazilo na problém

GBELY / V Gbeloch na železničnej stanici to majú asi tak, ako keby jazdili v drahých autách po poľných cestách. Majú síce moderné vlaky, ktoré spĺňajú normy Európskej únie, ale nikomu nenapadlo, že to môže robiť problémy cestujúcim. Do moderných vlakov sa majú problém dostať. A boli už aj úrazy.

​Obyvatelia mesta Gbely a okolitých obcí majú síce nové vlaky, ale majú problém do nich nastúpiť. Najväčší problém majú starší ľudia. Musia si dávať pozor, aby nedošlo k úrazu. "Je to poriadne vysoké, človek sa tam nemôže dostať. Musíte liezť, ako keby ste mali ísť na nejakú skalu. Tento vlak nie je pre ľudí," povedal pán Ľuboš, obyvateľ Gbelov. "Je mi to asi po kolená, takže dosť vysoko," vyjadril sa cestujúci Dávid.

Problém je v nástupištiach

S komfortným nastupovaním to nemá nič spoločné. Problém je nielen sa do vlaku dostať, ale aj zliezť. "Videl som už tak 5 pádov tvárou vopred. Boli to starší ľudia, dôchodcovia," dodal Dávid. Jeden z cestujúcich o pomoc požiadal vedenie mesta Gbely. "Požiadal nás, aby sme z pozície mesta informovali Železnice Slovenskej republiky. Tak sme aj urobili," uviedol primátor mesta Martin Jahodka. 

Od hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko, pod ktorú patria vlaky sme sa dozvedeli, že ide o moderné vlaky, ktoré spĺňajú normy Európskej Únie. Problém je ale v nástupištiach. "Nástupištia by mali mať výšku 550 milimetrov, viaceré pritom majú iba 250 až 300 milimetrov. Medzi také patrí napríklad aj nástupešte v Gbeloch. Naše vozidlá normám zodpovedajú, nástupná výška je od podlahy vlakov približne 550 milimetrov od výšky koľajníc," vysvetlil hovorca ŽSSR Dominik Drevický. 

Kedy dôjde k rekonštrukcii nie je známe

Zo Železníc Slovenskej republiky, pod ktoré patria nástupištia, nám poslali stanovisko, že Železničnú stanicu v Gbeloch, musia zaradiť do aktuálneho plánu investičných akcií ŽSR. Rekonštrukcia dvoch nástupíšť musí prejsť zdĺhavým administratívnym procesom. V praxi to znamená, že ešte nevedia, kedy dôjde k realizácii. "Neuškodilo by, keby tu bol vybudovaný nejaký schodík," povedal Gbelčan. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy